SZUKAJ

 

Zdrowie
0

10 niezawodnych sposobów na stres

We współczesnym świecie stres stał się nieodzownym elementem życia, nie sposób go więc uniknąć. Jednak nie musisz pozwalać by przejmował kontrolę nad Twoim życiem, a tym bardziej rujnował zdrowie. Podejmij naszą akcję zapobiegawczą i zacznij go kontrolować …

10 niezawodnych sposobów na stres

We współczesnym świecie stres stał się nieodzownym elementem życia, nie sposób go więc uniknąć. Jednak nie musisz pozwalać by przejmował kontrolę nad Twoim życiem, a tym bardziej rujnował zdrowie. Podejmij naszą akcję zapobiegawczą i zacznij go kontrolować . Oto kilka rad jak zdusić stres w zarodu.

1

Szukaj oparcia w bliskich Ci osobach

Badania ludzi i zwierząt wykazują, że kontakty społeczne pomagają osłabić negatywny wpływ stresu na organizm . Mogą nawet podnieść odporność . Pielęgnuj kontakty towarzyskie z ludźmi, do których możesz zwrócić się o pomoc. Opowiedz o swoim problemach przyjacielowi, zapytaj go o radę. Szukaj ludzi bezinteresownych a unikaj osób przygnębionych i o zmiennych nastrojach.

2

Uporządkuj swój świat

Powyrzucaj stare, nieprzydatne pisma, rachunki i papiery. Uporządkowane otoczenie, zapobieganie frustracji spowodowanej wieczornym poszukiwaniem potrzebnych rzeczy, a także da Ci poczucie, że wszystko jest na swoim miejscu.

3

Nie śpiesz się

Wychodź z domu 15 minut wcześniej niż zwykle, wypracuj system sprawnego opłacania rachunków (automatyczne zlecenia banku), wykupuj recepty w odpowiednim czasie, kartki świąteczne wykupuj z wyprzedzeniem. Planowanie z wyprzedzeniem zaoszczędzi Ci niejednego bólu głowy.

4

Prowadź dziennik

Analizuj każdy dzień, swoje emocje i cele. Pisz o wszystkim co Cię stresuje, abyś mógł identyfikować sytuacje stresogenne i im zapobiegać. Pisząc, odreagowujesz stres i patrzysz na wszystko z innej perspektywy.

5

Zorganizuj się

Znajdź miejsce na rachunki, listy i dokumenty. Rzeczy potrzebne najczęściej trzymaj w łatwo dostępnych miejscach . Pod koniec dnia spędź kilka minut na porządkowanie swojego miejsca pracy lub domu. Zapisuj w kalendarzu plany długoterminowe i listę rzeczy do zrobienia. Wykreślaj sprawy już załatwione.

6

Idź na masaż

Masaż pozwala rozluźnić napięte mięśnie, zmniejsza poziom hormonów stresu i stymuluję produkcję serotoniny, dzięki której czujesz się zrelaksowany i masz dobry nastrój. Badania dowodzą, że masaż może obniżyć tętno i ciśnienie krwi.

7

Listę rzeczy do zrobienia podziel na pół

Większość z nas ustawia sobie poprzeczkę zbyt wysoko. Po spisaniu wszystkich rzeczy do zrobienia zdecyduj, które są najważniejsze i podziel tą listę pół. Jeśli nie możesz wyeliminować niektórych zadań, spróbuj przekazać je komuś innemu. (wynajmij kogoś do prac domowych, zamów czasem pizzę ).

8

Unikaj tłumu

Ustaw sobie plan pracy, tak abyś nie musiał dojeżdżać do pracy kiedy są największe korki na drogach. Wychodź z pracy 15 minut przed wszystkimi. Staraj się również unikać robienia zakupów w dniach i godzinach kiedy w sklepie panuje największy tłum.

9

Wygospodaruj czas dla siebie.

Nadaj większą wagę chwilom przeznaczonym na relaks i odnowę . Musisz znaleźć na to czas przynajmniej co drugi dzień. Nie rezygnuj z hobby z powodu natłoku zajęć. Miej czas na ciepłą kąpiel, lekturę, słuchanie ulubionej muzyki.

10

Śmiej się

Kiedy się śmiejesz, wysyłasz do mózgu związki zwane endorfinami, które łagodzą ból i powodują uczucie przyjemności. Śmiech stymuluje pracę serca, płuc, mięśni, a także zwiększa odporność a infekcje. Kiedy śmiejesz się przez 20 sekund dostarczasz organizmowi takiej ilości tlenu, jak podczas 3 minut aerobiku. Dodatkowo śmiech powoduje rozluźnienie napiętych mięśni. Znajdź filmy programu i książki, które Cię rozśmieszą. Przesyłaj znajomym dowcipy pocztą elektroniczną, lub opowiadaj je przez telefon. Zadbaj o jak największą ilość  bodźców w swoim otoczeniu, które wywołują u Ciebie uśmiech na twarzy.

Stosując się do tych porad, stres przestanie Was kontrolować, a Wy będziecie na niego mniej podatni.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena