SZUKAJ
Kulinaria
0

5 razy dziennie dania antyrakowe

Warto prowadzić do codziennego jadłospisu przynajmniej pięć przekąsek z podanej listy. Warzywa i owoce –świeże, mrożone, w puszkach lub suszone – powinny stać się jego stałym elementem…

5 razy dziennie dania antyrakowe

Warto prowadzić do codziennego jadłospisu przynajmniej pięć przekąsek z podanej listy. Warzywa i owoce –świeże, mrożone, w puszkach lub suszone – powinny stać się jego stałym elementem.

Każdego dnia wybierz  pięć przekąsek spośród zaproponowanych z podanych poniżej grup. Ciężar jednej porcji to średnio 85 g.

1

 

Jabłko, gruszka, brzoskwinia, pomarańcza – podaj plasterki owoców do płatków śniadaniowych albo jedz same owoce.

2

 

Dwa owce średniej wielkości jak kiwi, śliwka lub mandarynka, możesz zjeść między posiłkami.

3

 

Trzy suszone owoce, jak morele i śliwki, są doskonałe do przegryzienia.

4

 

Jedno awokado lub pół grejpfruta to świetna przekąska przed obiadem albo kolacją. Awokado z krewetkami będzie bardziej pożywne.

5

 

Miseczka owoców – truskawki, maliny, czereśnie, wiśnie lub winogrona można dodać do płatków śniadaniowych lub zrobić kolorową sałatkę z samych owoców.

6

 

Dwie łyżki sałatki owocowej lub owoców kompotu na deser albo jako dodatek to śniadania.

7

 

Dwie łyżki lekko podgotowanych warzyw – warzywa zachowują witaminy i działanie przeciwrakowe, jeśli są gotowane na parze, pieczone na ruszcie lub krótko smażone.

8

 

Miseczka sałaty do każdego głównego posiłku.

9

 

Szklanka soku owocowego – odświeżający sok owocowy jest odpowiedni na każdą porę dnia.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *