SZUKAJ
Kulinaria
0

5 sposobów na dostarczenie organizmowi błonnika

Błonnik jest bardzo istotny dla właściwego funkcjonowania przewodu pokarmowego. I choć sam nie ulega strawieniu, a przez to nie jest wchłaniany do krwi, to jednak pozostają w jelitach przyśpiesza przemianę materii…

5 sposobów na dostarczenie organizmowi błonnika

Błonnik jest bardzo istotny dla właściwego funkcjonowania przewodu pokarmowego. I choć sam nie ulega strawieniu, a przez to nie jest wchłaniany do krwi, to jednak pozostają w jelitach przyśpiesza przemianę materii.

1. Do zup i zapiekanek dodawaj nasiona roślin strączkowych.
2. Jedz pieczywo pełnoziarniste, makaron, płatki śniadaniowe i brązowy ryż.
3. Do wypieków używaj mąki razowej.
4. Podjadaj suszone owoce lub dodaj je do płatków.
5. Pięć raz dziennie jedz owoce i warzywa, najlepiej ze skórką.

Pieczywo pełnoziarniste jedzone codziennie, jest bardzo dobrym źródłem błonnika. Nie warto kupować ciemnego chleba, który nie ma otrąb ani ziaren i jest pieczony metodą przemysłową.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!