SZUKAJ

 

Zdrowie
0

6 przekąsek, które spalają tłuszcz: jedz i trać zbędne kilogramy

Dietetyczny  plan, opierający się na treningu i  odpowiednio dobranym zestawie ćwiczeń to nie wszystko. Dodanie do jadłospisu zdrowych przekąsek pomoże Ci szybciej osiągnąć zadowalające rezultaty.   Drogie Panie, w końcu to mamy! Wszystkie z nas, które walczą z nadprogramowymi  kilogramami doskonale wiedzą,  jak ta walka może być uciążliwa.  Niekiedy okupiona długą listą wyrzeczeń. A, co […]

6 przekąsek, które spalają tłuszcz: jedz i trać zbędne kilogramy

Dietetyczny  plan, opierający się na treningu i  odpowiednio dobranym zestawie ćwiczeń to nie wszystko. Dodanie do jadłospisu zdrowych przekąsek pomoże Ci szybciej osiągnąć zadowalające rezultaty.

 

Drogie Panie, w końcu to mamy! Wszystkie z nas, które walczą z nadprogramowymi  kilogramami doskonale wiedzą,  jak ta walka może być uciążliwa.  Niekiedy okupiona długą listą wyrzeczeń. A, co jeśli  ktoś by Wam teraz powiedział, że można tracić tkankę tłuszczową przez jedzenie. To brzmi zbyt dobrze żeby było prawdziwe? Schudnij dzięki żywności, która pomoże Ci szybciej spalać tłuszcz.

 

Zanim jednak poznasz listę produktów, które pozwolą Ci na szybsze spalanie tłuszczu musimy wyjaśnić Ci pewne nieporozumienie. Tak naprawdę nie istnieje żywność, która sama w sobie spala tłuszcz niczym magiczny pocisk wycelowany prosto w te miejsca naszego ciała, w których chciałybyśmy być szczuplejsze. Są jednak pokarmy, które przyśpieszają nasz metabolizm, a to wszystko dzięki termogenicznemu efektowi jedzenia.

 

Na czym polega efekt termogeniczny jedzenia?

 

Możesz wierzyć lub nie, ale przemiana materii zwiększa się za każdym razem, kiedy zjemy jakikolwiek posiłek. I to jest bardzo istotne przy utrzymaniu stałej masy ciała. Termogeneza  to nic innego, jak produkcja ciepła i pochodzi z greckiego thermos, a więc „ciepły”, igenesis, czyli „wytwarzanie.  Ta sytuacja wygląda bardzo podobnie u innych  ssaków, ludzkie ciało niezależnie od temperatury otoczenia utrzymuje stałą temperaturę ciała. W trakcie ewolucji człowiek zdążył przystosować się do temperatury ciała wynoszącej około 37°C, w której nasz organizm funkcjonuje najefektywniej. W jaki sposób pozyskujemy jednak niezbędne ciepło? Z nas samych… W wyniku każdej reakcji chemicznej, zachodzącej w naszym organizmie, podtrzymującej nasze funkcje  życiowe i zdolność funkcjonowania (nasz metabolizm), uwalniana jest energia w postaci ciepła. Gdy jemy posiłek spalamy to, co właśnie zjedliśmy, wytwarzając w ten sposób dodatkowe ciepło. Wówczas możemy mówić o efekcie termogenicznym jedzenia – o energii, jaką oddajemy  z powrotem do otoczenia, zamiast magazynować ją w postaci tłuszczu.

 

Zatem pokarmy same w sobie nie spalają tłuszczu,  wyjaśnia Sonia Angelone – rzecznik Akademii Żywienia i Dietetyki oraz dyplomowany dietetyk. Metabolizm wykorzystuje energie wewnątrz żywności, która jest mierzona ilością kalorii, która spala tłuszcz lub pozwala mu magazynować w naszym organizmie.  Spożywanie jedzenie pomaga zaspokoić apetyt i przyśpiesza metabolizm, który pomoże Ci spalić tłuszcz. W przypadku diety pomocna jest koncentracja nie tylko na tym, ile jemy, ale przede wszystkim na tym, co jemy.  Bardzo często gubi nas myślenie, że nie możemy sobie na coś  pozwolić, co jeszcze bardziej napędza nasz apetyt.  Wystarczy zmienić sposób myślenia i koncentrować się na tym, co możemy jeść w większych ilościach (kasze, produkty bogate w błonnik, białko). Jeśli nie będziesz ich ograniczała w swojej diecie będziesz  mile zaskoczona.

 

Gotowa na podkręcenie swoje listy zakupów  z naturalnymi spalaczami tłuszczu. Przyśpiesz swój metabolizm, zahamuj apetyt i nie martw się  tym, że przytyjesz…. Oto 9 najlepszych naturalnych spalaczy  tłuszczu w żywności dla kobiet.

 

1.  Naturalne spalacze tłuszczu: Jagody

 

Podobnie jak jagody, maliny, truskawki i jeżyny są bogate  w błonnik i mają niską zawartość cukru, ale to nie wystarczy,  by mogły znaleźć się na liście przekąsek spalających tłuszcz.  Mogą one wpłynąć na zwiększenie ekspresji adiponektyny, hormonu odtworzone przez komórki tłuszczowe, które pozwalają ustabilizować poziom cukru we krwi, hamuje apetyt i zwiększa metabolizm.

Fot: totalbeauty.com

 

 

2. Naturalne spalacze tłuszczu: czerwona papryka

 

Jednym z najczęstszych powodów otyłości jest przejadanie się. Ale możesz temu zapobiec dodając do swojego posiłku ostrą czerwoną  paprykę. Kapsaicyna to związek, który  daje  papryce swoje ciepło, a tym samym  pozwala zmniejszyć głód i przyśpiesza metabolizm. Pikantne potrawy wzmacniają i przedłużają efekt termiczny pożywienia, a tym samym ilość spalonych kalorii. Posiłki wykonane z chili i musztardy mogą przyśpieszyć  tempo przemiany materii nawet o 33 proc.  Ten efekt może utrzymywać  się nawet do trzech godzin po spożyciu tak przygotowanego posiłku.

 

Fot: totalbeauty.com

 

 

3. Naturalne spalacze tłuszczu

 

Technicznie herbata nie zalicza się do żywności spalające tłuszcz, ale na pewno ze względu na swoje właściwości  w pełni zasłużyła sobie  na miejsce na naszej liście.  Zarówno czarna jak i zielona herbata jest wolna od kalorii i bogata w przeciwutleniacze zwane flawonoidami, które słyną ze swoich właściwości  przeciwzapalnych i korzyści dla systemu odpornościowego. Związki te również pomagają zwiększyć tempo przemiany materii, zwiększając tym samym utlenianie tłuszczów i poprawiają  wrażliwość na insulinę. Kubek herbaty chroni organizm przed gromadzeniem się tłuszczu w organizmie.

 

Fot: totalbeauty.com

 

 

4. Naturalne spalacze tłuszczu – jogurt grecki

 

Jednym z  najczęściej popełnianych błędów przez osoby będące na diecie jest zapominanie o spożywaniu białka.  Białko zwiększa sytość bardziej niż tłuszcze i węglowodany. Jedno opakowanie jogurtu greckiego zawiera aż 22 gramy białka. Należy jednak pamiętać, że nie każdy jogurt jest sobie równy. Jogurt grecki ma wyższą zawartość białka niż zwykły jogurt i zawiera o połowę mniej cukru.  Warto zatem zrezygnować z dodatkowego skoku cukru,  który przyczynia się do magazynowania tłuszczu i dodać do zwykłego jogurtu greckiego odrobinę miodu i jagód.

Fot: totalbeauty.com

 

 

5. Naturalne spalacze tłuszczu – jajka

 

Myśląc  o śniadaniu bogatym w białko i w produkty spalające tłuszcz na pewno nie można pominąć jaj… Produkty bogate w białko, takie jak jaja zwiększają uczucie sytości i powodują zmniejszenie przyjmowanych kalorii przy kolejnym posiłku.  Trzy duże jaja zawierają około 18 gram białka na 234 kalorie.  Jeśli szukasz sposobu, by zmniejszyć ilość kalorii zawsze możesz użyć tylko jednego żółtka i trzech białek. Wówczas posiłek będzie składał się z 16,8 gram białek na 129 kalorii.

 

Fot: totalbeauty.com

 

6. Naturalne spalacze tłuszczu – fasola i rośliny strączkowe

 

Pamiętasz ten czas, kiedy diety niskowęglowodanowe były bardzo popularne?  Dieta oparta na roślinach strączkowych jest równie dobra, a może  nawet i bardziej skuteczna niż dieta niskowęglowodanowa.   Fasola i rośliny strączkowe są bogate w błonnik, 12 gram błonnika przypada na jedną szklankę tych roślin.  Fasola zwiększa uczucie sytości i spożywana regularnie może przyczynić się do utraty wagi. Badania potwierdzają, że fasola obniża poziom złego cholesterolu podczas, gdy dieta niskowęglowodanowa tego nie robi…

Fot: totalbeauty.com

 

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena