SZUKAJ

 

Zdrowie
0

7 sposobów na ból głowy

Gdy męczy nas ból głowy, pierwsza myśl jaka nam się nasuwa to chęć sięgnięcia po tabletkę. Jednak nie zawsze możemy sobie na nią pozwolić. Co zrobić, gdy ból głowy dopadnie nas po męczącym dniu, albo w trakcie pisania raportu na który niecierpliwie czeka nasz szef.

7 sposobów na ból głowy

Gdy męczy nas ból głowy, pierwsza myśl jaka nam się nasuwa to chęć sięgnięcia po tabletkę. Jednak nie zawsze możemy sobie na nią pozwolić. Co zrobić, gdy ból głowy dopadnie nas po męczącym dniu, albo w trakcie pisania raportu na który niecierpliwie czeka nasz szef.

1

Miłośnicy naturalnych metod mogą poszukać skutecznych środków na ból głowy w zielarni. Właśnie tam znajdziemy np. suszone ziele macierzanki. Włóżmy je do dwóch płóciennych woreczków, a powstałe w ten sposób poduszeczki ziołowe podgrzejemy nad parą i przyłóżmy je do skroni. By się nie przesuwały, dobrze jest obwiązać głowę np. chustką i położyć się do łóżka. Mniej cierpliwi mogą też zastosować alejki albo maść majerankową, którą wmasowuje się w skronie i czoło.

2

Kiedy nęka Cię ból głowy, warto poświęcić chwilę na uciskanie odpowiednich punktów na ciele, gdyż pobudza to wydzielanie naturalnych substancji przeciwbólowych, czyli endorfin. Palcem wskazującym uciskamy punkt położony między brwiami, w miejscu, gdzie nos łączy się z czołem. Następnie kciukiem i placem wskazującym wymasujemy, na zmianę w obu dłoniach, punkty położone między kciukiem a placem wskazującym. Na koniec, uciskajmy placem wskazującym wgłębienie, które znajduje się na środku karku, tuż pod włosami. Ważne, by pamiętać, że punkty akupresurowe należy uciskać rytmicznie ok. 20 razy.

3

Jeśli w ciągu dnia długo siedzimy z pochyloną głową, np. podczas czytania, nadciągnięciu ulega grupa mięśni grzbietowych w górnym odcinku kręgosłupa. W efekcie ból pojawia się w okolicach karku, ale promieniuje też w kierunku głowy. Wtedy najlepiej zafundować sobie ciepłą kąpiel z dodatkiem olejku tymiankowego albo sosnowego, która rozluźni napięte mięśnie.

4

Jeśli dużo pracujemy przy komputerze, ból głowy może być spowodowany z permanentnym zmęczeniem wzroku. Warto więc pamiętać o robieniu sobie przerwy w pracy, a najlepiej przynajmniej raz dziennie wstać do komputera i udać się na szybki spacer. Jeśli to niemożliwe, rozluźnijmy mięśnie odpowiedzialne za funkcjonowanie oczu. Wybierzmy jakiś punkt przed sobą i wpatrujmy się w niego szeroko otwartymi oczami, aż poczujemy lekki ból. Przenieśmy wzrok na punkt położony blisko nas i wpatrujmy się w niego z podobną intensywnością. Powtórzmy trzy razy całą serię.

5

Warto wypróbować dobroczynne właściwości masażu. Gładzenie ugniatanie napiętych mięśni karku pomoże usunąć ból głowy wywołany stresem. Połóżmy prawą dłoń na karku, tuż pod włosami, tak aby kciuk znajdował się po jednej stronie szyi, a reszta pleców po drugiej. Przytrzymując lewą dłonią czoło, prawą delikatnie 20-30 razy ściskamy mięśnie karku.

6

Zafundujmy sobie dużą dawkę witamin, pijąc, świeżo wyciśnięty sok z marchwi i szpinaku. Najpierw z użyciem sokowirówki, zróbmy sok z dwóch dużych marchewek, potem – osobno – z garściami świeżego szpinaku. Zmieszane soki pijmy dwa razy dziennie po pól szklanki. Ta mikstura nie tylko uśmierzy ból, ale będzie też mieć działanie wzmacniające.

7

Dbajmy o regularne dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości magnezu. Ten pierwiastek rozluźnia naczynia krwionośne, które w przypadku napięcia wywołują bóle głowy. Ich pojawieniu się może zapobiec zażywanie 200 mg magnezu trzy razy dziennie.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!