SZUKAJ
biznes
0

Bakalie wygrywają z chipsami

Rzeczpospolita poinformowała ostatnio, że moda na zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie ma również wpływ na polski rynek przekąsek. Polska jest w dziesiątce największych rynków sprzedaży słonych przekąsek w regonie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki …

Bakalie wygrywają z chipsami

Rzeczpospolita poinformowała ostatnio, że moda na zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie ma również wpływ na polski rynek przekąsek. Polska jest w dziesiątce największych rynków sprzedaży słonych przekąsek w regonie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki – poinformował o tym Chris Hood, szef firmy Kellogg na Europę.

Firma badawcza Euromonitor Internationa prognozuje, że w 2015 roku Polacy wydadzą na słodkie i słone przekąski ponad 2,5 mld zł, o niecały 1 proc więcej niż rok wcześniej. Natomiast zmaleć mogą wydatki na chipsy. Według Euromonitora w przyszłym roku mogą one wynieść ok. 962 mln zł wobec niemal 967 mln zł rok wcześniej. W ostatnich latach wzrost kategorii słonych przekąsek uległ spowolnieniu, a rynek ulegał przeobrażeniom. Producenci ograniczają kaloryczność chipsów i chrupek w odpowiedzi na nośny zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie. Taki trend pozytywnie natomiast wpłynął na dystrybucje bakalii.
Kilkanaście lat temu bakalie kupowało się w Polsce jedynie jako dodatek do ciast, a ich udział nie przekraczał 10 proc. Obecnie już ponad połowa bakalii kupowana jest w Polsce.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena