SZUKAJ
biznes
0

Co zrobić w niedzielę, by mieć lepszy poniedziałek

Nie ma się co oszukiwać- poniedziałek to istna masakra. Dla większości z nas jest tak beznadziejny, że potrafi zepsuć nawet niedzielne popołudnie. Badania naukowe wykazują, że znaczna część ankietowanych odczuwa tak zwany ‘’sunday blues’’…

Co zrobić w niedzielę, by mieć lepszy poniedziałek

Podziękujesz we wtorek!

 

Nie ma się co oszukiwać- poniedziałek to istna masakra. Dla większości z nas jest tak beznadziejny, że potrafi zepsuć nawet niedzielne popołudnie. Badania naukowe wykazują, że znaczna część ankietowanych odczuwa tak zwany ‘’sunday blues’’ czyli niedzielne obniżenie nastroju spowodowane zbliżającym się tygodniem pracy.

 

Mamy jednak na to sposób. Wystarczy, że poświęcisz kilka chwil na przygotowanie się do nadchodzącego tygodnia, a niedzielna chandra zniknie. Poniżej znajdziesz kilka patentów, które pomogą Ci zacząć tydzień z pozytywną energią, natomiast strach przed poniedziałkiem nie zepsuje Ci weekendu.

 

1. Baza posiłków

 

Kombinowanie co zrobić po pracy na obiad pożera mnóstwo czasu, a także energii. Najlepiej zadbać o poniedziałkowe menu już dzień wcześniej (w niedzielę handlową zrobić większe zakupy). Twoje posiłki staną się bardziej zbilansowane, a Ty unikniesz wizyty w fast-foodzie. Jeżeli znajdziesz trochę czasu i chęci to możesz zrobić krok dalej, a mianowicie posiekać warzywa czy ugotować ryż na następny dzień. Podziękujesz sobie za to w poniedziałek.

 

2. Niechaj niedzielny relaks stanie się tradycją

 

Zdrowie to nie tylko dobra kondycja ciała, ale również umysłu. Stres znacząco osłabia jedno i drugie. Niedzielny nawyk relaksujący Cię, pozwoli Ci zacząć tydzień z poczuciem siły i skupienia. Sesja medytacyjna (może być wspierana aplikacją), spacer po lesie, trening wyciszający – na przykład joga albo zabawa z psem pozwoli Ci zapomnieć o problemach.

 

3. Budzik, budzik, budzik

 

Nie zarywaj nocny weekendowych na nadrabianie ulubionego serialu. Jak wynika z badań, utrata zaledwie dwóch godzin snu przez kilka nocny z rzędu osłabia pamięć i koncentrację. Siedem do dziewięciu godzin solidnego snu z niedzieli na poniedziałek pozwoli Ci zacząć tydzień z dobrą energią.

 

5. Wyjdź na zewnątrz

 

Każdy z nas lubi sobie poleniuchować, dlatego zdajemy sobie sprawę, że najpiękniejsza niedziela to ta spędzona pod kocem, z jedzeniem na wynos i odpalonym Netfliksem. Natomiast obcowanie z naturą może poprawić Twoją pamięć oraz skupienie aż o 20procent. Samo przeglądanie zdjęć przyrody przez 10 minut wpływa pozytywnie na funkcje poznawcze mózgu. Jeżeli nie masz możliwości wyjścia z domu, poprzeglądaj przynajmniej strony przyrodnicze. Kiedy na kolejne pięć dni ugrzęźniesz w biurze to zapamiętane piękno przyrody, stanie się świetną odskocznią.

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *