SZUKAJ
Zdrowie
0

Co zrobić, by w roku 2016 jeść bardziej świadomie? Oto wnioski, które wyciągamy niekiedy po latach

Większość z nas, choć raz w swoim życiu próbowała zmierzyć się ze swoją sylwetką, niektóre z nas przechodzą przez to w okresie dojrzewania, inne próbują wrócić do formy po ciąży, bądź kryzysie w życiu osobistym….

Co zrobić, by w roku 2016 jeść  bardziej świadomie?  Oto wnioski, które wyciągamy niekiedy  po latach

Większość z nas,  choć raz w swoim życiu próbowała zmierzyć się ze swoją sylwetką, niektóre z nas przechodzą przez to w okresie dojrzewania, inne próbują wrócić do formy po ciąży, bądź kryzysie w życiu osobistym. Jesteśmy zmotywowane, próbujemy rozmaitych diet, niekoniecznie zdrowych, chcemy widzieć efekty. Głodzimy się , a potem i tak wracamy do wagi sprzed ekstremalnego odchudzania. Czas zmienić podejście i zacząć jeść bardziej świadomie, właściwie  dla naszego organizmu. Ta zmiana wpłynie korzystnie na nasze  samopoczucie i zdrowie. Oto mini poradnik w pigułce. Niektóre z nas dochodzą do tych wniosków po latach, my dajemy Wam wszystko „na tacy”… jesteście gotowe na zmiany?

Na początku powinnaś nauczyć się akceptować i kochać samą sobie. To powinna być pozycja wyjściowa. Niezależnie od tego, czy schudniesz, kompleksy pozostaną w Tobie i nadal będą Cię tłamsić od środka. Jeśli potrafisz zaakceptować, że Twoje ciało jest wyjątkowe, a zatem wymaga szczególnej troski, wówczas znajdziesz wyjście z pułapki, którą sama sobie zbudowałaś. Ponieważ zależy Ci tylko na tym, czego potrzebuje Twoje ciało. Nie stawisz przed sobą celów, których nie jesteś w stanie zrealizować w sposób racjonalny

Fot: thelittlehoneybee.com

jestes piekna

W świadomym odżywianiu nie chodzi o diety. Dieta bardzo szybko potrafi przerodzić się w nieustanną walkę, a następnie w rosnące poczucie winy. Przeradza się to w paskudny cykl, z którego później trudno się uwolnić. Chodzi o świadome stworzenie i wypracowanie takiego stylu życia, który z łatwością będziemy mogli utrzymać przez długi okres czasu.

Fot: immaeatthat.com

dieta

Świadome odżywianie jest czymś przeciwstawnym do diety. Nie ma sztywnych zasad, których musisz przestrzegać. Jednak, podobnie jak na początku każdej drogi,  dobrze jest poznać kilka wskazówek dotyczących świadomego odżywiania. Skupiaj się na tym co czujesz, co aktualnie jesz i kiedy, niech warzywa towarzyszą Ci każdego dnia. To prosta droga do tegorocznego sukcesu i zmiany na lepsze.

fruit-200469_640

Brak planów nieuchronnie prowadzi do porażki. Dobrze to znamy, jednak nie powinniśmy się kurczowo trzymać tej zasady w sposobie naszego odżywiania. Teraz sobie myślisz, że kluczem do zdrowego odżywiania jest planowanie posiłków na tydzień do przodu, jedzenie o konkretnych godzinach, konkretnych posiłków? Nic bardziej mylnego, jeśli chwyci Cię głód musisz coś zjeść, nie czekaj, tylko w ten sposób Twoja dieta będzie różnorodna.

glass-617387_1280

Skala sytości i głodu to dobry  sposób, aby sprawdzić swoje ciało przed zjedzeniem przekąski lub posiłku. Powinno się dążyć, by być gdzieś pomiędzy czwartą i szóstą/ siódmą pozycją. Jednak , gdy nie zawsze jesteś w tym zakresie, to również nie jest źle. Wystarczy, że będziesz wobec siebie uczciwy, tylko wówczas możesz dać swojemu ciału, to czego od Ciebie oczekuje.

Fot: immaeatthat.com

skala

W świadomym odżywaniu nie powinno się pomijać deseru. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zawsze możesz zdecydować się na mniejszą, bądź zdrowszą wersję bogatego deseru. Następnie sprawdź, jak się po tym czujesz, napchany, przesłodzony, masz mdłości? Zapamiętaj to na przyszłość, zły wybór to również nauka świadomego odżywiania.

macaroon-886565_640

Gdy jesz usuń wszystkie rozpraszacze. Wyłącz telewizor, odstaw wszystkie książki i magazyny. Usiądź przy stole i naprawdę ciesz się jedzeniem. Pogryź go dokładnie, spróbuj i poczuj smak. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że się przejesz, jeśli będziesz świadomy, co robisz. Staraj się trzymać skalę sytości i głodu w umyśle. Przejadanie się i głodzenie nigdy nie jest dobre.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena