SZUKAJ
Kulinaria
0

Dania na wynos – wybierz zdrowszą wersje

Kto nie ma słabości do dań na wynos? Kiedy brak nam czasu do przyrządzania posiłków, gotowe potrawy sprzedawane na wynos to wygodne rozwiązanie. Jak wybrać te, które nie będą się kłóciły ze zdrowym stylem życia? ..

Dania na wynos – wybierz zdrowszą wersje

Kto nie ma słabości do dań na wynos? Kiedy brak nam czasu do przyrządzania posiłków, gotowe potrawy sprzedawane na wynos to wygodne rozwiązanie. Jak wybrać te, które nie będą się kłóciły ze zdrowym stylem życia? To dopiero dylemat. Zawsze jest wybór – decydując się na fast food wybierzmy jego zdrowszą wersje.

Potrawy indyjskie

Gotowany ryż, placki chapatti i chleb naan zawierają zdrowe węglowodany. Potrawy z mięsem lub rybą, np. tikka lub tandoori, dostarczą nam dużo białka, żelaza i cynku. Pamiętajmy, że jagnięcina zawiera więcej nasyconych tłuszczów niż kurczak czy wołowina. Wegetarianie mogą wybrać ryż z potrawą z soczewicy, np. dhalem. Aby uzupełnić posiłek składnikami odżywczymi, kupmy warzywa np.: aloo gobi (kalafior i ziemniaki) lub saag (szpinak). Unikajmy tłustych potraw, takich jak korma, oraz sosów pasanda, ryżu pilau, smażonych w głębokim oleju krążków cebuli bhajee, pierożków samosa, placków puri z krewetek i kotlecików wada, czy też smażonych owoców w cieście pakora.

Kuchnia chińska i tajska

Starajmy się zamawiać potrawy, których podstawowym składnikiem jest gotowany w wodzie lub na parze ryż czy makaron. Chop –suey, sos z żółtej i czerwonej fasoli to zdrowe potrawy o niskiej zawartości tłuszczu. Unikajmy smażonego ryżu, sajgonek, produktów zapiekanych w cieście, kaczki oraz sosów słodko – kwaśnych. Sos satay jest tłusty jednak zawiera dużo magnezu i cynku. Na deser chińska śliwka liczi lub inny owoc albo sorbet.

Pizza

Prawidłowo skomponowana pizza stanowi dobry i odżywczy posiłek. Ser – źródło wapnia i białka jest tłusty. Nie zamawiajmy więc dodatkowej porcji. Najlepiej wybrać małą pizze na grubym cieście (dodatkowe węglowodany), z dodatkową porcją warzyw i zamówić do niej sałatkę. Unikajmy tłustych rodzajów pizzy, np. pepperoni, ponieważ zawartość tłuszczu w niej jest bardzo wysoka.

Hamburgery

Kupujmy małe hamburgery bez dodatku tłustego seria i majonezu. Możemy do nich dodać trochę ketchupu (zawiera dużo ochronnie działającego likopenu), ale także dużo soli i cukru i zamówić małą pocie frytek z sałatką, która dostarczy nam witamin i przeciwutleniaczy. Zamiast coca – coli zamówmy sok owocowy, a zamiast koktajli szklankę mleka.

Ryba z frytkami

Ryba dostarcza niezbędnego białka i jest źródłem wielu ważnych pierwiastków. Jeśli staramy się zrzucić zbędne kilogramy, najlepiej będzie zdjąć z ryby warstwę ciasta lub bułki tartej. Zamówmy małą porcję frytek . Cienkie zawierają więcej tłuszczu niż grubo krojone.

Ziemniaki i ryby

Ziemniaki z nadzieniem z łososia lub tuńczyka zwierają niezbędne kwasy tłuszczowe, które chronią serce i poprawiają wygląd naszej skóry. Owoce morza są bogate w pierwiastki, a gotowana fasola w błonnik. Aby niknąć nadmiernej ilości tłuszczu, zamiast majonezu zamówmy chudy sos lub bardzo małą porcję masła. Wartość odżywczą podniesie dodatek sałatki bez sosu i owoce.

Kebab

Shish ( z cielęciny), shashlik (z wieprzowiny) i kebab drobiowy robione są z chudego mięsa, lecz doner i kofte są z mieloną jagnięciną o znacznie wyższej zawartości tłuszczu.

Bary kanapkowe

Aby zwiększyć zawartość węglowodanów i witamin z grupy B, powinniśmy zamawiać kromki pełnoziarnistego pieczywa z kurczakiem, owocami morza, chudym żółtym serem . Do tego dodajmy sałatkę lub sos niskotłuszczowy.
Tak dobrane dania na wynos nie zaszkodzą naszemu zdrowiu. Pamiętajmy jednak by nie korzystać z dobrodziejstw szybkiej kuchni zbyt często.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *