SZUKAJ

 

Zdrowie
0

Dieta bananowa – 1 kg mniej dziennie. W czym tkwi sekret japońskiego wynalazku?

Walczysz z nadwagą i ciągle jesteś na etapie poszukiwań diety idealnej? Jeśli żadna z wcześniejszych diet, które miałeś okazję wypróbować nie przyniosła zamierzonych efektów…

Dieta bananowa – 1 kg mniej dziennie. W czym tkwi sekret japońskiego wynalazku?

Walczysz z nadwagą i ciągle jesteś na etapie poszukiwań diety idealnej? Jeśli żadna z wcześniejszych diet, które miałeś okazję wypróbować nie przyniosła zamierzonych efektów,  to dieta bananowa może Cię zainteresować. Jest ona przeznaczona dla osób, które chcą stracić na wadze w dość krótkim czasie. Jej twórcy twierdzą, że pozwala chudnąć jeden kilogram w ciągu dnia. Przekonaj się na czym polega fenomen diety bananowej i czy nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu.

Dieta bananowa dostarcza organizmowi cennych witamin i minerałów, przyśpiesza odnowę komórkową, wzmacnia układ nerwowy, i to na czym Ci najbardziej zależy, pozwala stracić na wadzę 1 kilogram w ciągu dnia. Poczekaj zatem do weekendu i rozpocznij odchudzanie.

Dieta opiera się na trzech podstawowych składnikach: bananach, płatkach owsianych oraz miodzie. Każdy z nich dostarcza innych, ale niezwykle istotnych dla zdrowia składników. Banany jak wiadomo stanowią prawdziwa kopalnię potasu, zaraz po awokado i brokułach. 370 mg tego pierwiastka znajduje się w 100 gramach miąższu. Potas dostarcza wodę do naszych komórek. Bez właściwego zaopatrzenia w wodę nie mogą one żyć, czyli brak potasu w komórce jest równoznaczny z zapowiedzią jej śmierci. Potas wraz z innymi jonami bierze udział w przenoszeniu impulsów nerwowych, inicjowaniu procesu skurczu mięśnia, regulacji uderzeń serca i ciśnienia krwi. Wystarczy zjeść dwa banany dzienne, by pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu  na ten pierwiastek.

Banany zawierają również inne minerały: magnez, miedź, żelazo, cynk, selen, fluor, mangan i jod. Mimo, że są to owoce o wysokiej kaloryczności (90-103 kcal na 100 g) mogą stać się głównym składnikiem rozmaitych diet odchudzających, ponieważ są syte i napełniają nasz żołądek. Dzięki czemu mamy mniejszą ochotę na podjadanie dodatkowych porcji. Banany zawierają dużo białka roślinnego, które jest o wiele lepiej wchłaniane niż zwierzęce.

Dietetycy wychodzą z założenia, że połowa spożywanego przez nas białka, niezbędnego do odnowy komórkowej powinna być pochodzenia roślinnego. Miąższ bananowy dostarcza także beta-karotenu, witaminy C oraz witamin z grupy B (B1, B2, niacyny). Ostatnia grupa ożywia przemianę tłuszczu i białka, dostarcza komórkom energii i jest pokarmem dla nerwów. Gdy jej zabraknie zaczynamy mieć zły nastrój, odczuwamy zmęczenie oraz nie możemy się skoncentrować.

Składniki diety bananowej:

• 9 łyżek płatków owsianych
• 1,5 banana
• butelki niesłodzonego soku owocowego
• 3 łyżeczek miodu
• 2 małych jabłek

Co jeść podczas diety ?

Rano, w południe i na kolację należy jeść musli, przyrządzone z 3 płaskich łyżek płatków owsianych, połowy banana, szklanki soku owocowego oraz łyżeczki miodu. Na drugie śniadanie i podwieczorek możemy zjeść po małym jabłku. Ważne by w ciągu dnia wypić 1, 5 litra wody mineralnej.

Dieta bananowa na pewno przyśpiesza odnowę komórkową, poprawia zaopatrzenie komórek w tlen, wzmacnia układ nerwowy. Dzięki niej łatwej pokonasz stres i poczujesz przypływ energii nawet gdy będziesz na diecie. Bogate w błonnik płatki owsiane, pomogą nam oczyścić organizm z toksyn. Dzięki wysokiej wartości energetycznej oraz odżywczej płatki owsiane podobnie jak banany, pomagają pokonać głód.

Dietę  powinno się stosować od 3 do 7 dni. Należy pamiętać, że jak każda dieta opierająca się na niewielkiej ilości produktów, nie gwarantuje dostarczenia organizmowi niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania ilości składników mineralnych, dlatego nie powinno się jej stosować zbyt długo.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena