SZUKAJ
Zdrowie
0

Drzewo obfitości: 10 powodów, dla których warto jeść liście moringa każdego dnia

Od tego w jakiej kondycji jest nasz organizm zależy nasze samopoczucie i to jak wyglądamy. Nie musi być tak, że wraz z nadejściem jesienni, czujemy się przygnębieni, tracimy motywację i witalność…

Drzewo obfitości: 10 powodów, dla  których warto jeść liście moringa każdego dnia

Od tego  w jakiej kondycji jest nasz organizm zależy nasze samopoczucie i  to jak wyglądamy. Nie musi być tak, że wraz z nadejściem jesienni,  czujemy się przygnębieni, tracimy motywację i witalność. W deszczowe dni również możemy pracować nad ciałem i dawać mu to co najlepsze – włączając do codziennego menu liście moringa.  Nie bez  powodu zwykło się mawiać – w zdrowym ciele zdrowy  duch. Idąc tym tropem przekonaj się,  ile zalet niesie ze sobą włączenie do codziennej diety liści tej  tropikalnej rośliny.

 

 

Egzotyczne drzewo

Naukowcy na całym świecie coraz częściej interesują się tym egzotycznym drzewem. Od kilku lat prowadzone są intensywne badania nad jego właściwościami. Jego skład jest niezwykle  rzadko spotykany i jest bardzo bogaty odżywczo. Rdzenni mieszkańcy Indii już od 1000 lat stosują liście moringa przy leczeniu pond 300 chorób  i innych drobnych dolegliwości. Wśród afrykańskich plemion  kobietom w ciąży podaje się 25 g sproszkowanych liści, by odżywić  ich nienarodzone dziecko.  Mimo, że działanie tej rośliny na ciężarne kobiety nie jest potwierdzone naukowo należy pamiętać, że liście moringa to prawdziwa skarbnica ważnych dla nas substancji odżywczych, szczególnie jesienną porą.

 

W 200 8 roku Oleifera (drzewo moringa) zostało uznane  za „Drzewo roku”, a tytuł został nadany przez Narodowy Instytut Zdrowia w Stanach Zjednoczonych. Roślina całkowicie zasłużyła sobie na to odznaczenie, w swoim składzie ma aż 92 nazwane i opisane substancje odżywcze. W liściach egzotycznego   drzewa znajdziemy 46 przeciwutleniaczy, 36 substancji przeciwzapalnych w tym także witaminy, składniki mineralne, tłuszcze omega i 18 aminokwasów – wśród nich 9 niezwykle cennych, które wspomagają  codzienne funkcjonowanie naszego organizmu.

 

 

 Drzewo zwalczające  wirusy

Drzewo Moringa potrafi zabić aż 95 proc. bakterii i chorobotwórczych drobnoustrojów znajdujących się w zanieczyszczonej wodzie i zmienia  jej zmętnienie w ciągu godziny.  Możesz sobie zatem wyobrazić ile dobrego może  zrobić dla Twojego organizmu. Naukowcy nadal informują o kolejnych jej działaniach potwierdzonych badaniami.

 

Fot: smak-indii.pl

 

owoce-morongi

 Przekonaj się jak liście moringa mogą Ci pomóc i skorzystaj z ich dobroczynnego  wpływu na organizm, szczególnie w porze roku, gdzie o spadek odporności i formy nietrudno.

 

1.Pomoże zachować młody wygląd na dłużej

W liściach moringa znajduje się witamina E, która   charakteryzuje się bardzo dużą aktywnością biologiczną, a w połączeniu z arsenałem innych antyoksydantów pozwoli uchronić skórę przed działaniem wolnych rodników. Dlatego drzewo moringa często nazywane jest drzewem długowieczności. Jedząc codziennie jego liście możesz wesprzeć swój organizm w tworzeniu się włókien elastyny i kolagenu, które zapewnią Twojej skórze sprężystość i jędrność. Wpłyną również korzystnie na zapobieganie powstawaniu niedoskonałości, które pojawią się znacznie częściej, gdy nasza skóra przybywa raz w cieple raz w zimnie. Możesz również urozmaicić swoją pielęgnację o używanie oleju moringa, który regeneruje skórę i wzmacnia jej naturalną barierę ochronną.

 

2. Wspomoże proces odchudzania

Zależy Ci na pozbyciu się kilku nadprogramowych kilogramów. Liście moringa skutecznie wspomogą  Cię w walce z nadwagą. Naukowcy potwierdzili, że wspomagają one proces odchudzania, wpływają na lepsze wykorzystywanie energii  z pożywienia i  mniejsze odkładanie się jej w postaci tkanki tłuszczowej.  Sproszkowane liście wpływają na metabolizm białek w organizmie oraz zwiększają wrażliwość tkanek na insulinę. Kiedy jesteś na diecie dwie łyżeczki tego proszku w  ciągu dnia już mogą okazać się pomocne. Liście zawierają w swoim składzie również dużą dawkę  metioniny, która wpływa korzystnie na  metabolizm  i  na zapobieganie  gromadzenia się tłuszczu w wątrobie.

 

 

3. Polepszy proces wchłaniania odżywczych substancji z pożywienia

Z uwagi na to, że liście moringa zawierają naturalne fitohormony oddziaływają na  szereg procesów w ciele człowieka. Oprócz funkcji ochronnej wykazano, ze poprawiają wchłanianie witamin i składników mineralnych, które dostarczamy do organizmu  wraz z pożywieniem. Jeśli będziemy dodawać do posiłku łyżeczkę moringi zwiększymy przyswajalność żelaza czy wapnia, a tym samych uchronimy nasz organizm przez groźnymi niedoborami.

 

4. Zmniejszy stres oksydacyjny

W sakli ORAC, która klasyfikuje produkty pod względem ich zdolności do wchłania wolnych rodników,  liście moringa ze względu na bardzo wysoką zawartość antyoksydantów plasują się na najwyższym miejscu. W chwili stresu, podczas choroby i wzmożonego treningu ilość wolnych rodników znacznie się podnosi. Ilość naturalnych  przeciwutleniaczy, które zawiera ta roślina  jest większa nawet niż w jagodach acai. Ich obecność pomoże Ci zwalczyć skutki stresującego dnia w pracy i mnóstwa codziennych obowiązków. Magnez i witaminy z grupy B pozwolą Ci ukoić nerwy i się wyciszyć.

 

 

5. Zmniejszy ryzyko zakażenia bakteryjnego

Codziennie stykasz się z chorobotwórczymi bakteriami. Cześć z nich wchodzi w skład naturalnej flory bakteryjnej  bytującej w twoich jelitach, nosie i gardle. Kiedy jesteś zmęczona, spada Twoja odporność i bakterie szybko rosną w siłę. Jest na to sposobów. Wystarczy, że włączysz do swojej diety proszek z liści moringa. Badania potwierdzają ich działanie przeciwbakteryjne, chroniące przed zakażeniami dróg moczowych czy przewodu pokarmowego. Włącz je do swojej diety szczególnie, gdy jesteś mocno zapracowana i  nie masz czasu na regenerację.

 

6. Usprawni perystaltykę jelit

Masz problem z zaparciami, a Twoja dieta jest uboga w błonnik? Powinnaś wypróbować liście moringa. Zwierają sporą dawkę błonnika i dzięki temu z łatwością usprawnią pracę  twojego przewodu pokarmowego o ile będziesz piła 1,5 litra wody w ciągu dnia. Liście działają również ochronnie na śluzówkę całego przewodu pokarmowego i mogą pomóc przy leczeniu dolegliwości żołądkowych.

 

7. Zwalczy wirusa opryszczki

Jeśli często zmagasz się z wirusem opryszczki, szczególnie  w sezonie osłabionej odporności liście moringa mogą  okazać się pomocne.  Badania przeprowadzone w Pakistanie potwierdziły, że ich działanie przeciwwirusowe jest bardzo skuteczne.   Najmniejsza ilość dawki powodowała, że wirus znacząco się zmniejszył.  Jeśli będziesz dorzucać sproszkowane liście moringa do swoich codziennych potraw  Twój organizm odeprze atak wirusa.

 

8. Pomoże w budowie masy mięśniowej

Jeśli trenujesz na siłowni na pewno ucieszy Cię fakt, że izoleucyna w liściach moringa wspomaga regenerację mięśni po wysiłku fizycznym i pobudza mózg. Lizyna jest niezbędna w produkcji karnityny w mięśniach, która redukuje nadmiar mleczanów, powstałych podczas wysiłku fizycznego. Jeśli będzie jej zbyt mało będziesz czuła się zmęczona,  a trening nie przyniesie zamierzonego rezultatu.

 

9. Rozgrzeje cię w chłodne dni

Nie musisz kupować liści w proszku, w sklepach ze zdrową żywnością dostaniesz je również w całości. W takiej formie mogą posłużyć Ci do przygotowania lekko słodkiego naparu, który Cię  orzeźwi.  Możesz je również dodać do zielonej herbaty razem z cynamonem i goździkami. Taki napój na pewno Cię rozgrzeje i szybko postawi na nogi w jesienny, deszczowy dzień.

 

10. Nada ostrości twoim potrawom

Liście moringa to również świetna przyprawa.  Zawarte w nich olejki eteryczne sprawią, ze każde danie nabierze wyjątkowego aromatu, który korzystnie wpłynie na zatkane zatoki. W ramach poznawania nowych smaków, spróbuj dorzucić zielony proszek do śniadaniowego twarożku.

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *