SZUKAJ
Zdrowie
0

Głębokie oddychanie jako sposób na wprowadzenie się w stan relaksu. Ćwiczymy technikę oddychania

Sposobem na wprowadzenie się w stan relaksu jest skoncentrowanie się na sposobie oddychania. W sytuacjach stresowych zazwyczaj oddychamy szybko i płytko, co powoduje, że wypełnia się tlenem tylko górna część płuc. W przeciwieństwie do dorosłych, dzieci instynktownie wypełniają powietrzem całe płuca – dzięki oddychaniu przeponowemu (brzusznemu), które nazywane jest oddychaniem głębokim. Głębokie oddychanie zwiększa nie […]

Sposobem na wprowadzenie się w stan relaksu jest skoncentrowanie się na sposobie oddychania. W sytuacjach stresowych zazwyczaj oddychamy szybko i płytko, co powoduje, że wypełnia się tlenem tylko górna część płuc. W przeciwieństwie do dorosłych, dzieci instynktownie wypełniają powietrzem całe płuca – dzięki oddychaniu przeponowemu (brzusznemu), które nazywane jest oddychaniem głębokim. Głębokie oddychanie zwiększa nie tylko ilość wydychanego przez nas tlenu, lecz również pomaga pozbyć się męczącego napięcia oraz ułatwia wejście w stan relaksu. Tę technikę należy ćwiczyć raz dziennie.

Głębokie oddychanie

1. Połóż się na plecach, lekko rozsuwając nogi. 2. Oddychaj powoli przez nos. Wówczas wdychane powietrze będzie dzięki temu filtrowane, a także ogrzewane. Czubkiem języka lekko dotykaj podniebienia. Jeśli masz katar, oddychaj lekko otwarte usta. 3. Robiąc wdech, policz do czterech spróbuj sobie przy tym wyobrazić, jak ciepłe powietrze dostaje się do twoich płuc. Podczas wdechu najpierw powinien podnieść się brzuch, dopiero później powinna rozszerzyć się klatka piersiowa. Nie można ruszać ramionami. 4. Wstrzymaj oddech, licząc wolno do czterech. 5. Głośno i wolno wydychaj powietrze, licząc do czterech. Wyobrażaj sobie, jak wraz z wydychanym powietrzem uchodzi z Twojego ciała całe napięcie. Ściśnij mięśnie brzucha, aby wypuścić całe powietrze (brzuch powinien być „zapadnięty”). 6. Wstrzymaj oddech na sekundę lub dwie; powtórz to kilka razy. Z czasem zauważysz, że bez większego wysiłku możesz przedłużyć wdech, licząc do ośmiu.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *