SZUKAJ
Zdrowie
0

Jak czuć się piękną, być w formie i nie złapać przeziębienia jesienią?

Jesień sama w sobie może być bardzo kusząca, może nas zachęcać do podjadania, poprawiania sobie nastroju czekoladą, leżenia pod kocem z kubkiem ulubionej kawy i zmniejszenia aktywności fizycznej…

Jak czuć się piękną, być w formie i nie złapać przeziębienia jesienią?

Jesień sama w sobie może być bardzo kusząca, może nas zachęcać do podjadania, poprawiania sobie nastroju czekoladą, leżenia pod kocem z kubkiem ulubionej kawy i zmniejszenia aktywności fizycznej. Gdy dzień staje się krótszy, a za oknem szaro i ponuro ciężko się zmobilizować do działania. Warto jednak wdrożyć kilka zdrowych nawyków zanim nadejdzie zima. Dzięki temu poczujesz się szczęśliwsza, piękniejsza, zdrowsza, a przede wszystkim będziesz tryskać pozytywną energią podczas najbardziej melancholijnej pory roku. Jeśli jesteś zainteresowana czytaj dalej…

1

Jedz zdrowo

Zdrowe odżywianie jest jednym z najlepszych prezentów, jaki  może sobie zafundować jesienią. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wiele od tego zależy. Żadne ćwiczenie na świecie nie sprawi, że będziesz zdrowa,  zanim nie zaczniesz  zdrowo się odżywiać. Zaczynaj dzień od czegoś pożywnego, śniadanie to nie tylko energia na cały poranek. W Twoim jadłospisie niech przeważają sezonowe warzywa i owoce. Będą najlepszym wyborem na jesienne dni.

2

Bądź pozytywna

Nie zawsze łatwo jest utrzymać pozytywne nastawienie, ale to jest bardzo ważne, by dobry nastrój pozostał z Tobą do końca dnia. Dobry nastrój pozwoli Ci utrzymać zdrowa dieta, co najmniej 7 godzin snu i pamiętnik wdzięczności. Nie wiesz, co to znaczy? Pod koniec dnia zapisuj rzeczy, za które jesteś wdzięczna. Dzięki temu będziesz widzieć, ile rzeczy daje radość.

3

Wypoć to z siebie

Dosłownie, niech ta cała zła energie z Ciebie wyjdzie. Nie chodzi nam tutaj o ćwiczenia (choć to też jest dobry sposób), ale o saunę, łaźnie parowe i uzdrowiska. Wiemy, że możesz nie być w stanie skorzystać z takich uzdrowisk na co dzień, ale możesz wybrać się w swoim mieście do siłowni z sauną. Zawsze możesz również włączyć prysznic z ciepłą wodą i stanąć z dala od bieżącego strumienia. Para pomoże Ci rozluźnić mięśnie, przeczyści drogi oddechowe i się zrelaksować. To naprawdę działa!

4

Relaks

Mówiąc o relaksie, mamy na myśli chwilę, którą zafundujesz dla siebie sama. Może to brzmi banalnie, ale w ciągu dnia zawsze staraj się wygospodarować ten moment, w którym będziesz mogła zrobić to, co lubisz. Przestań biegać i po prostu odpocznij. Usiądź na ganku, z kubkiem gorącej herbaty i postaraj się wyciszyć. Im bliżej natury jesteś, bez pędu i technologii tym lepiej.

5

Wysypiaj się

Słyszałaś to już pewnie milion razy. My również to powtórzymy. Brak odpowiedniej ilości snu może powodować nadmierny apetyt, chęć na słodycze, rozdrażnienie, zły nastrój, depresję, stres. A przecież tego wszystkiego chcemy uniknąć. Sprawdź ile wynosi Twój dzienny wypoczynek. Nawet dodatkowe 30 minut może zdziałać cuda.

6

Bądź aktywna

Wiemy, że gdy za oknem jest zimno, ciężko jest się zmusić do aktywności fizycznej. Jednak mimo wszystko warto się zmobilizować. Weź psa na długi spacer, spotkaj się ze znajomymi. W cieplejsze dni wsiądź na rower. Korzystaj z pogody jak tylko się da. Twój wysiłek nie musi być ekstremalny, ważne byś poświęcała mu chwilę każde dnia. Bądź w ruchu i nie odpuszczaj. To znacznie poprawi Twoją odporność, samopoczucie i zdrowie, których potrzebujesz w nadmiarze czasie sezonu grypowego.

7

Suplementy

Jeśli nie jesteś pewna, co powinnaś dostarczać swojemu organizmowi podczas jesieni, zawsze dobrym rozwiązaniem będą zielone koktajle. Możesz dodawać również jarmuż do zup. Pamiętaj zielone warzywa to Twój sprzymierzeniec. Nie zapominaj o witaminie C, ona pomoże wzmocnić Twoją odporność i dobrze podziała na skórę. W Twojej diecie nie powinno zabraknąć cytrusów. Witamina D to również dobry pomysł, szczególnie, gdy chmur będzie więcej niż słońca.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *