SZUKAJ
Zdrowie
0

Jak uniknąć przeziębienia i grypy? Wzmacniamy układ odpornościowy

Gdy w trakcie zimy temperatura idzie do góry, sezon grypowy zbiera swoje żniwa, bakterie namnażają się w zawrotnym tempie i tylko czekają by nas zaatakować…

Jak uniknąć przeziębienia i grypy? Wzmacniamy układ odpornościowy

Gdy w trakcie  zimy temperatura idzie do góry, sezon grypowy zbiera swoje żniwa, bakterie namnażają się w zawrotnym tempie i tylko czekają by nas zaatakować. Mamy jednak kilka sprawdzonych sposobów, które w okresie zimowym pomogą Wam uniknąć infekcji i wzmocnić układ odpornościowy. Żegnaj grypo!

S

Sen

Sen… potrzebujesz dużo snu. Większość z nas wychodzi z założenia, że najważniejsze są witaminy i picie dużej ilości wody, myślimy, że robiąc te dwie rzeczy unikniemy grypy i przeziębienia. Tak, to jest prawda, ale tylko wtedy, gdy nasz organizm jest wypoczęty. Witaminy będą tylko do pomocy, jeśli zadbasz o odpowiednią ilość snu.

Young man comfortably sleeping in his bed

B

Bądź jak zimowa wodzianka

 Zima to wbrew pozorom bardzo suchy sezon, nie za oknem co prawda, ale wewnątrz nas. Ogrzewanie, zmiana temperatury, chłodnie dni sprawiają, że nasz organizm potrzebuje dużej ilości wody. Woda pomoże Ci wypłukać toksyny i sprawi, że układ odpornościowy będzie działał jak należy.

 

detox water

B

Bakterie

Tak dobrze przeczytałaś. Bakterie pomogą Ci zachować zdrowie. Oczywiście mamy na myśli tylko te dobre bakterie, znajdujące się w probiotykach. Utrzymują one proces trawienia w ryzach ,  co jest bardzo korzystne dla układu  odpornościowego. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, że część układu odpornościowego znajduje się w jelitach.

 

Greek yogurt in a glass jars with spoons on wooden background

S

Słoneczna witamina D

Niski poziom witaminy D powoduje osłabienie układu odpornościowego. Twoja odporność będzie większa, jeśli zwiększy się również ilość witaminy D w Twoim organizmie. Szczególnie podczas zimy, gdy  mamy znacznie mniej możliwości na dostarczenie jej w sposób naturalny, powinniśmy zadbać o odpowiednią suplementację i dietę.

W

Witamina C

Mimo, że witamina C to nie panaceum,  niektórzy są przekonani, że to właśnie ona odgrywa w organizmie zasadniczą rolę w walce z patogenami. Witamina C jest cennym przeciwutleniaczem, dostarczanie do organizmu dziennej dawki przeciwutleniaczy zwiększa mechanizm obronny naszego organizmu.

R

Relaks

Jest bardzo ważny. Każdego dnia powinnaś poświęcić trochę czasu tylko i wyłącznie dla siebie. Życie w ciągłym pędzie nie jest niczym dobrym, stres szybko odbija się na naszym zdrowiu. Dbałość o komfort psychiczny jest bardzo ważnym elementem utrzymania naszego organizmu w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. 10 – 15 minut medytacji dziennie potrafi zdziałać cuda.

G

Grzyby

Nic w tym dziwnego. W tradycyjnej medycynie chińskiej grzyby były stosowane przez tysiące lat do wzmacniania układu odpornościowego. Postaw na eishi, maitake i shiitake. Staraj się zwiększyć spożycie grzybów w sezonie jesienno – zimowym, lub jeśli nie jesteś ich fanką, przyjmuj suplement.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *