SZUKAJ
Zdrowie
0

Jak wysmuklić masywne łydki? Zestaw ćwiczeń plus wskazówki fitnessowo – dietetyczne

Masywne łydki to Twój problem, ukrywasz je pod długimi spodniami i spódnicami? Jeśli tak, to trafiłaś we właściwe miejsce. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy mini poradnik fintessowo – dietetyczny…

Jak wysmuklić  masywne łydki? Zestaw ćwiczeń plus  wskazówki  fitnessowo – dietetyczne

Masywne łydki to Twój problem, ukrywasz je pod długimi spodniami i spódnicami? Jeśli tak, to trafiłaś we właściwe miejsce. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy mini poradnik fintessowo – dietetyczny,  który pozwoli Ci uporać się z owym zmartwieniem. Przestań się dłużej ukrywać i pokaż światu swoje piękne, smukłe nogi. To co, możemy zaczynać?

 

Ruch to podstawa

Nie myśl sobie, że zaraz każemy  Ci wykonywać żmudne i ciężkie treningi, po których nie będziesz miała ochoty na nic innego. Pamiętaj, że znacznie trudniej jest wyrzeźbić brzuch, uda, czy pośladki. Łydki przy odpowiednim zakresie ruchu szybko zyskują ładny kształt. Oto najskuteczniejsze ćwiczenia na łydki, wystarczy, że będziesz je wykonywać przez 10 minut dziennie, a niedługo zobaczysz pierwsze efekty. Do dzieła!

 

Ćwiczenia przy ścianie

To jedno z tych ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu. Potrzebujesz jedynie wolnego miejsca przy ścianie. Oprzyj się dłońmi o ścianę w odległości na wyciągnięcie prostych ramion, jedną nogą wykonaj rok do przodu i ugnij ją w kolanie. W drugiej kolejności uginaj mocniej nogę z przodu bez odrywania jej od podłoża, aż poczujesz rozciąganie mięśni łydki. To samo ćwiczenia wykonaj dla drugiej nogi. To pozwoli Ci w bardzo dobry sposób rozciągnąć Twoje mięśnie.

 

Kolejne ćwiczenie jest bardzo proste. Podobnie jak przy poprzednim ćwiczeniu stań przed ścianą, jednak obydwie nogi pozostaw wyprostowane. Następnie na zmianę stawaj na palcach i na piętkach. Spaceruj w miejscu…

 

Fot:giphy.com

 

lydka _giphy

 

Stepper

Steeper pomoże Ci zarysować mięśnie  łydek, ale nie sprawi, że zmniejszy się ich masa. Ćwicz na nim np. podczas oglądania telewizji.  Wystarczy 10 minut dziennie marszu na stepperze. Zaletą tego urządzenia, jest na pewno mały rozmiar. Możesz go schować pod łóżko albo do szafy i wyciągnąć, gdy zechcesz poćwiczyć.

 

Na świeżym powietrzu

Możesz urozmaicić treningi i ćwiczyć na świeżym powietrzu, a tym korzystać z ładnej pogody. Chodzenie na placach oraz wszelkie aktywności, które kładą nacisk na wykorzystanie przedniej części stóp powodują rozrost mięśni łydek.  Jeśli zależy Ci na zmniejszeniu ich objętości, uprawiaj jogging, ale nie przesadź  intensywnością treningu. Uprawiaj szybki marsz kilka razy w tygodniu.

 

Female runner jogging during outdoor workout on beach. Smiling woman running on beach. Beautiful fitness girl exercising outdoors with sea background.

Ćwiczenia w wodzie

Nie musisz od razu pływać. Wystarczy, że przemierzysz basen idąc  w podskokach (woda nie może być zbyt głęboka, powinna sięgać Ci najwyżej do szyi).  Opór wody sprawi, że będziesz musiała włożyć więcej pracy w wykonanie  tego ćwiczenia, dzięki temu szybciej zobaczysz efekty.

 

Możesz też ćwiczyć na basenie, przeskakując  w wodzie  z jednej nogi na drugą. Jeśli zabierzesz przyjaciółkę możecie przy tym ćwiczeniu trochę poplotkować. Ty rozmawiasz, a łydki pracują.

Fot: Pinterest.com

lydki1

 

Codzienne nawyki

W jaki dodatkowy  możesz pracować nad wysmukleniem swoich łydek? Nie korzystaj w windy, zawsze wchodź do domu po schodach. Codzienne wspinaczki możesz sobie urozmaicić,  wchodź po kilka stopni  na raz, bądź małymi krokami, nie omijaj żadnego schodka. W ten sposób ćwiczysz również pośladki.

Fot:giphy.com

lydki2giphy

Przeczytaj: „Donkey Kick” ćwiczenie, które wyrzeźbi Twoje pośladki. Przysiady to już przeszłość

 

Zmień nawyki żywieniowe

1. Staraj się spożywać od 4 do 5 posiłków dziennie, o regularnych porach.
2.Ostatni posiłek jedz 2-3 godziny przed snem. Kolacja, jako ostatni posiłek powinna być lekka.
3. Wyeliminuj ze swojej diety słodycze, przekąski typu fast-food  oraz napoje gazowane.
4. Wybieraj chude mięso i produkty mleczne.
5. Pamiętaj o rybach, powinnaś je spożywać 3- 4 razy w tygodniu (kwasy omega 3 przyśpieszają spalanie tkani tłuszczowej).
6. Twojej diecie nie powinno zabraknąć produktów pełnoziarnistych: pieczywo, kasze, ryż, ciemne makarony, ziarna, – to doskonałe źródło błonnika, który wiąże nadmiar tłuszczu i wspomaga układ trawienny.
7.Warzywa i owoce to podstawa każdej dobrze różnicowanej diety. To doskonałe źródło witamin i minerałów. Jedz kalafiory, brokuły, jabłka, grejpfruty, kiwi i mandarynki.
8.Wypij co najmniej 1, 5 – 2 litrów wody na dobę. Możesz również postawić na herbatę zieloną, czerwoną lub białą. Unikaj wody smakowej i nektaru.
9.Staraj się spożywać mniej soli, pamiętaj, że w gotowych produktach jest jej bardzo dużo. 10.Wyeliminuj wszelkie szkodliwe używki, alkohol, papierosy. Ogranicz również spożywanie nadmiernej ilości kawy.

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena