SZUKAJ

 

biznes
0

Kobiece krągłości zbyt szokujące, by pokazywać je w telewizji. Zobaczcie spot reklamowy, który odrzuciły dwie największe stacje telewizyjne

Alkohol, prezerwatywy, słodycze, a nawet leki …w telewizji znajdzie się miejsce na reklamę dotyczącą niemalże każdego produktu. Zatem jak wytłumaczyć fakt, spot reklamowy w którym wystąpiły krągłe kobiety…

Kobiece krągłości zbyt szokujące, by pokazywać  je w telewizji. Zobaczcie spot reklamowy, który odrzuciły dwie największe stacje telewizyjne

Alkohol,  prezerwatywy, słodycze, a nawet leki …w telewizji znajdzie się miejsce na reklamę  dotyczącą niemalże każdego produktu. Zatem jak wytłumaczyć fakt,  spot reklamowy w którym wystąpiły krągłe kobiety, akceptujące własne ciało został odrzucony przez niektóre stacje telewizyjne? Czy kobiece krągłości są aż tak szokujące, że nie można ich pokazywać w telewizji?

Ten burzliwy temat stał się częścią debaty toczonej w USA od momentu,  gdy portal TMZ ujawnił, że reklama w której pojawiły się kobiety o większych kształtach, została odrzucona przez dwie największe amerykańskie stacje telewizyjne, mianowicie – ABC i NBC.

Spot reklamowy jest częścią kampanii marki Lane Bryant, która słynie z kolekcji skierowanych do kobiet w rozmiarze plus size. Jakiś czas temu mieliśmy okazję podziwiać kampanię tej samej marki pod hasłem #ImNoAngel, która obrała sobie  za cel uświadomić kobiety, że rozmiar nie ma znaczenia. Każda z nas może czuć się sexy. Tym razem hasłem przewodnim spotu jest „This Body” (To ciało), marka chce zwrócić uwagę na problem akceptacji własnego ciała. Dotyka on wiele kobiet w różnym wieku.

W reklamie możemy zobaczyć Denise Bidot, Tara Lynn, Georgia Pratt, a także Ashley Graham, która występowała już między innymi w kampanii H&M oraz na okładce Sports Illustrated, a także pozowała do kalendarza Pirelli.

W czarno – białym wideo, każda z pań występuje w  samej bieliźnie i powtarza słowa słowa „To ciało”, a następnie mówi, co w nim kocha.

Możemy usłyszeć: „To ciało stworzone jest do tego, by być silne, mocne, sexy” – mówi Ashley Graham, a inna kobieta, karmiąca dziecko, dodaje: „To ciało stworzone jest do miłości”. Spot kończą mocne i dobitne słowa: „To ciało jest po to, by zacząć rewolucję”.

Oglądając ten spot nie widzimy nic, co mogłoby tłumaczyć decyzję telewizyjnych gigantów. Na pewno nie chodzi o nagość, gdyż bardzo często możemy zobaczyć reklamy, w których występują o wiele bardziej roznegliżowane modelki. Wszystko sprowadza się do kanonu piękna kobiecego ciała przyjętego i propagowanego przez media.

Stacja NBC  swoją odmowę uargumentowała w następujący sposób: „reklama powinna zostać przerobiona, aby spełniać standardy stacji”. Nie powiedziano, jednak wprost, co powinno być zmienione?

Możemy snuć wiele hipotez dotyczących takiego stanu rzeczy, jednak najbardziej prawdopodobna jest ta dotycząca, strachu przed oskarżeniem propagowania otyłości.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena