SZUKAJ
Zdrowie
0

Kondycja Twojej skóry powie Ci, jakich składników brakuje Twojemu organizmowi

Stan skóry może wiele powiedzieć o tym, co dzieje się w Twoim organizmie. Cera wysyła Ci sygnały i podpowiada, z którym narządem wewnętrznym jest coś nie tak, a także jakich…

Kondycja Twojej skóry powie Ci, jakich składników brakuje Twojemu organizmowi

Stan skóry może wiele powiedzieć o tym, co dzieje się w Twoim organizmie. Cera wysyła Ci sygnały i podpowiada, z którym narządem wewnętrznym jest coś nie tak, a także jakich składników odżywczych brakuje w Twojej codziennej diecie. Poświęć jej chwilę uwagi …i przyjrzyj się jej dokładnie. To, co zaobserwujesz niech  stanie się impulsem do kompleksowej diagnostyki i zrobienia odpowiednich badań…

 

Blade usta – niedobór żelaza, witaminy B12

 

Jeśli Twoje usta są dość blade może to sugerować  niedobór (lub osłabione wchłanianie ) żelaza lub witaminy B12. Co w konsekwencji  prowadzi do anemii, objawiającej się wypadaniem włosów, bólami głowy i częstym uczuciem zima.

 

Fot:giphy.com

 

 

Przeczytaj jeszcze: Anemia, jakie preparaty mogą pomóc?

 

Żelaza i witaminy B12 powinnaś szukać w takich produktach jak: wątróbka zwierzęca, ryby, owoce morza, soja, fasola, ciemnozielone warzywa (np. jarmuż i szpinak), suszone owoce.

 

Zaczerwienienie skóry wokół nosa – niedobór magnezu

 

Niedobór magnezu może objawiać się na różne sposoby. Jednym z takich objawów jest zaczerwieniona skóra  wokół nosa. Pozostałe to: skurcze mięśni, drganie powieki, uczucie kołatania serca, bezsenność, uczucie lęku.

 

Źródło magnezu: gorzka czekolada, zielone warzywa, orzechy, produkty pełnoziarniste.

 

Fot:giphy.com

 

Zajady w kącikach ust – niedobór żelaza, witaminy B2 i C

 

Stan zapalny kącików ust (zajady) niekiedy błędnie jest mylony z wirusem opryszczki, z którym nie ma nic wspólnego.  Opryszka ma podłoże wirusowe, zajady powoduje natomiast  niedobór żelaza, witaminy B2, witaminy C.  Na niedobór witaminy B2 narażone są kobiety, które przyjmą antykoncepcję.

 

Witaminę C i i B2 znajdziemy w: mleku, serze, podrobach, czerwonym mięsie, rybach, cytrusach, owocach leśnych.

 

Błyszcząca skóra uszu – niedobór wapnia

 

Masz wrażenie, że Twoja skóra na uszach błyszczy się tak jakby była posmarowana olejem ? Może to oznaczać, że w Twoim organizmie brakuje wapnia. Ten pierwiastek odpowiada zarówno za kondycję naszych kości, a także prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.  Jeśli Twojemu organizmowi brakuje wapnia może on to sygnalizować skurczem mięśni oraz zaburzeniami rytmu serca.

 

Wapń znajdziemy w:  nabiale, sezamie, nasionach Chia, fasola, soja, tofu….

 

Trądzik na policzkach – niedobór witaminy D, kwasów Omega3

 

 Brak witaminy D może objawiać się łojotokowym zapaleniem skóry, oraz trądzikiem (aż 90 proc. Polaków cierpi na  niedobór tej witaminy).  Nasz klimat nie funduje nam zbyt wielu słonecznych dni z w ciągu roku. Dlatego powinniśmy zadbać o suplementację witaminy D. Od września do kwietnia każdy dorosły powinien regularnie przyjmować kapsułki z witaminy D.

 

Źródło kwasów Omega 3: ryby (łosoś, śledź, makrela, sardynki, owoce morela, sardynki, owoce morza). olej rzepakowy, nasiona lnu, olej sojowy, produkty sojowe, orzechy, migdały, pestki dyni.

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena