SZUKAJ

 

Kulinaria
0

Korzystając z tych składników, przemienisz swoje smoothie w kaloryczną bombę

Czy smoothie, które przez wiele osób uważane jest za prawdziwą bombę witaminową może szkodzić naszej figurze? Tak, jeśli składniki, które wykorzystamy do jego przygotowania będą źle skomponowane…

Korzystając z tych składników, przemienisz swoje smoothie w kaloryczną  bombę

Czy smoothie, które przez wiele osób uważane jest za prawdziwą bombę witaminową może szkodzić naszej figurze? Tak, jeśli składniki, które wykorzystamy do jego przygotowania będą źle skomponowane. Dziś powiemy Ci, czego unikać w zdrowiej koktajlowej mieszance, by nie zamienić jej w kaloryczną  przekąskę.

 

Smoothie z powodzeniem może zastąpić posiłek, dodać  energii i zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę witamin.  Przygotowując mieszanki łączymy ze sobą nie tylko warzywa i owoce, ale i nasiona, orzechy, super foods, produkty mleczne oraz odżywki białkowe. Na tym jednak lista się nie kończy. Bywa tak, że będąc na pozornie zdrowej diecie, nasza waga stoi w miejscu, a wypicie zdrowego smoothie powoduje uczucie ciężkości i przejedzenia. Przeanalizuj składniki swojego koktajlu, i zobacz, czego nie powinno się do niego dodawać i dlaczego.

 

1. Jogurty smakowe i „0% tłuszczu”

/jogurt/

Zazwyczaj, gdy chcemy by nasze smoothie miało kremową konsystencje sięgamy po jogurt . To jest bardzo dobry wybór,  o ile nie decydujemy się na opcję fit z informacją „0% tłuszczu” na etykietach lub jeszcze gorzej na nabiał smakowy. Takie jogurty mają pełno cukru i polepszaczy smaku. Nie pomagają one również w przyswajaniu witaminy A, E, D,K, jak pełnowartościowe wybory mleczne. Dlatego do przyrządzania koktajli wybieraj jogurt naturalny bądź kefir. Do tego solidna dawka owoców i zdrowe smoothie gotowe!

 

2. Mleko

Assorted fruit shakes on white table. Smoothie concept

Mleko równie często pojawia się w smoothie, co jogurty. Jednak nie wszyscy dobrze znoszą mleko pochodzące do krowy. Niekiedy lepiej jest zastąpić ten składnik wodą kokosową. Dlaczego? Mleko hamuje wchłanianie witamin niektórych składników, jak np. ze szpinaku i jarmużu. Zdecydowanie lepiej jest je łączyć z owocami, niż świeżą zieleniną. Wybierając mleko zwróć uwagę jakiej ono jest jakości. Mleko z supermarketu może zawierać hormony, antybiotyki i polepszacze smaku, a napój sojowy dużą ilość cukry i konserwantów. Najzdrowszą wersją są napoje roślinne wykonane w domu  – z ryżu, migdałów, wiórków kokosowych, czy płatków śniadaniowych.

 

3. Olej kokosowy

Coconut milk and coconut oil on wooden table

Olej kokosowy nadal jest bardzo popularnym składnikiem zdrowej kuchni. Do tego stopnia, że niektórzy zalecają dodawanie do koktajli oleju kokosowego. Jednak w rzeczywistości łyżka tłuszczu z wnętrza orzecha ma aż 120 kalorii, więc łączenie go z innymi składnikami zmienia zdrowe smoothie z tuczącą mieszankę. To samo tyczy się popularnych maseł orzechowych, które w składzie mają olej palmowy. Takich produktów powinniśmy unikać w koktajlach.

 

4. Miód

 

honey-dipper-924732_640

Miód jest zdrowy, ale nie powinno się go łączyć z owocami. Mieszanka dwóch różnych cukrów to prawdziwa kaloryczna bomba. W rezultacie zafunduje nam to jedynie spadek energii.  Aby Twój koktajl miał słodki smak, połącz kwaśne owoce z tymi naturalnie słodkimi. Miodu używaj jedynie przy tworzeniu mlecznych koktajli , w zestawieniu z jogurtem, płatkami owsianymi lub migdałami.

 

5. Napoje owocowe

sok

Aby zaoszczędzić czas w kuchni sięgasz  po gotowe rozwiązania, i bazę pod smoothie przygotowujesz z owocowego napoju?  To nie jest dobre rozwiązanie. Kupione soki mają w sobie dużo konserwantów, lub są słodzone dużą ilością cukru,a to na pewno nie czyni z nich zdrowego napoju. Soomthie zblendowane w domu  dostarczy Ci zdecydowanie więcej witamin.  Zawsze możesz wcześniej przygotować sobie gotowe mieszanki z pokrojonych warzyw i owoców,  i zamrozić je, by móc z nich skorzystać w dowolnym momencie.

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena