SZUKAJ
Zdrowie
0

Latem powinniśmy pić więcej wody!

Latem, szczególnie w upalne dni, należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Warto zastosować się do kilku praktycznych wskazówek pozytywnego nawodnienia…

Latem powinniśmy pić więcej wody!

Latem, szczególnie w upalne dni, należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Warto zastosować się do kilku praktycznych wskazówek pozytywnego nawodnienia.

1. Zaczynaj dzień od szklanki wody. Czysta woda powinna być głównym źródłem płynów w naszej codziennej diecie i stanowić minimum 60-80 proc. tego, co w ciągu całego dnia wypijamy. Woda jest najkorzystniejszym wyborem – jest naturalna, nie zawiera kalorii ani zbędnych dodatków.
2. Miej wodę zawsze w zasięgu ręki i sięgaj po nią systematycznie w ciągu całego dnia. Wodę należy pić regularnie przez cały dzień, małymi porcjami, by uzupełniać ją w tempie proporcjonalnym do jej utraty. Tylko wtedy zostanie wchłonięta do tkanek i odpowiednio wykorzystana w trakcie procesów zachodzących w organizmie.
3. Woda pomaga regulować temperaturę ciała. Kiedy temperatura powietrza wzrasta, z powierzchni skóry zaczyna parować woda w postaci potu. Dzięki temu mechanizmowi organizm może regulować swoją temperaturę zarówno latem, jak i zimą. Właściwe nawodnienie pomaga zapobiegać przegrzaniu naszego ciała.
4. Pamiętaj, że przeciętny człowiek powinien wypijać ok. 2 l płynów dziennie. Dorosła kobieta potrzebuje dziennie około 1,6 litra płynów, mężczyzna niecałe pół litra więcej. Najlepiej, aby większość z tego stanowiła woda, która najlepiej gasi pragnienie. Zapotrzebowanie na wodę jest zależne nie tylko od wieku, wagi ciała, płci, stanu fizycznego, ale także od temperatury powietrza. Jest to szczególnie istotne w okresie upalnych dni.
5. Napij się wody, zanim poczujesz pragnienie. Większość z nas sięga po wodę dopiero wtedy, kiedy pojawia się pragnienie, które jest pierwszym sygnałem odwodnienia. Należy pamiętać, że nawet nieznaczne, 1-2 procentowe odwodnienie organizmu może powodować suchość w ustach, spadek wydolności organizmu, zwiększone odczucie gorąca, zmęczenie, zmiany ciśnienia tętniczego krwi, zawroty i bóle głowy.
6. Możesz urozmaicać smak wody. Woda z liściem świeżej mięty, plastrem cytryny lub pomarańczy delikatnie zmieni smak oraz będzie miała działanie orzeźwiające, szczególnie wtedy, kiedy temperatura powietrza jest wysoka.
7. Zachęcaj innych do regularnego picia wody. Wychodząc z domu latem, należy pamiętać nie tylko o odpowiednim ubiorze i okularach przeciwsłonecznych, ale przede wszystkim o zabraniu ze sobą butelki wody. Warto dawać dobry przykład i zachęcać innych do tego, by dbali o zdrowe nawyki związane z regularnym piciem wody.

Więcej cennych informacji o wpływie wody na zdrowie można znaleźć na stronie: www.wodanastart.pl

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena