SZUKAJ
Kulinaria
0

Napój izotoniczny, który przyrządzisz w minutę

Ćwicząc, tracisz płyny wraz z potem, łatwo może więc dojść odwodnienia, co wpływa niekorzystnie na energię i sprawność. Aby temu zapobiec, należy dużo pić – przed, w trakcie, a także po treningu. Ile płynów potrzebujemy…

Ćwicząc, tracisz płyny wraz z potem, łatwo może więc dojść odwodnienia, co wpływa niekorzystnie na energię i sprawność. Aby temu zapobiec, należy dużo pić – przed, w trakcie, a także po treningu. Ile płynów potrzebujemy? Przynajmniej 1,7 litra dziennie lub więcej, jeśli ćwiczy się regularnie. Najlepsza jest woda, ale można też pić soki owocowe, ziołowe lub owocowe herbatki, albo słabą herbatę. Warto też spróbować napojów dla sportowców, tak zwanych hipotonicznych lub izotonicznych. A jeszcze lepiej zrobić je samemu. Będą one bardzo wskazane po dłuższym wysiłku, gdyż przyśpieszają wchłanianie wody poprzez organizm oraz szybko podnoszą poziom węglowodanów. Zawartość niewielkiej ilości soli w napojach izotonicznych pozwala uzupełnić ubytki sodu i minerałów wydalanych z potem. Niezależnie od rodzaju płynu, jaki pijemy, lepiej sączyć go po trochu, a często, nie dopuszczając do silnego pragnienia. Aby napój podziała orzeźwiająco, powinien być dobrze schłodzony.

Napój izotoniczny

Przepis na napój energetyzujący 1l soku pomarańczowego lub jabłkowego połączyć z 1 litrem wody. Dodać łyżeczkę soli i dobrze wymieszać. 10 porcji po 200 ml każda. Wartość odżywcza porcji: (1 szklanka) 38 kalorii Węglowodany: 10 g (cukry 10 g) Białko 0 Tłuszcz 0, Błonnik 0

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *