SZUKAJ
Kulinaria
0

Po treningu na wegetariańsko

Nie jesteś zwolenniczką jedzenia zwierząt? Nie wiesz co powinieneś spożywać po treningu? Ten wegetariański posiłek sprawi, że Twoje mięśnie dostaną dokładnie wszystko, czego potrzebują po wyczerpujących ćwiczeniach. 1. Quinoa Ilość: 150g ugotowanego ziarna Dzięki dużej zawartości węglowodanów oraz protein świetnie nadaje się do spożycia po treningu. Węgle odbudują i naładują nasze zapasy glikogenu, natomiast białko […]

Nie jesteś zwolenniczką jedzenia zwierząt? Nie wiesz co powinieneś spożywać po treningu? Ten wegetariański posiłek sprawi, że Twoje mięśnie dostaną dokładnie wszystko, czego potrzebują po wyczerpujących ćwiczeniach.

po treningu na wegetariańsko

1. Quinoa

Ilość: 150g ugotowanego ziarna

Dzięki dużej zawartości węglowodanów oraz protein świetnie nadaje się do spożycia po treningu. Węgle odbudują i naładują nasze zapasy glikogenu, natomiast białko to idealny zastrzyk dla naszych mięśni. Dodatkowo wzbogacony jest w mangan i magnez co jest bardzo pomocne w regeneracji mięśni oraz w przyswajaniu glukozy.

2. Tofu

Ilość: 100g

Niska zawartość tłuszczów w przeciwieństwie do protein sprawia, że to idealne pożywienie dla sportowców. Dodatkowo nasza hemoglobina będzie nam wdzięczna za solidną porcję żelaza oraz miedzi. Większa ilości tlenu w ciałkach czerwonych krwi sprawia, że nasze mięśnie przybierają ‘’napompowany’’ kształt i wyglądając przy tym na znacznie większe.

3. Pomidor

Ilość: Jeden duży

Pomidor zawiera duże ilości błonnika a także likopen, który wzmacnia nasze komórki.

4. Papryka(żółta)

Ilość: Połowa, pokrojona na małe kawałki

Papryka, w szczególności żółta jest cennym i najbogatszym źródłem witaminy C, która pomaga naszym komórkom, zapobiegając ich uszkodzeniom.

5. Natka pietruszki

Ilość: Garść (posiekana)

Zawarte w niej antyoksydanty skutecznie zwalczają wolne rodniki, które powstają podczas aktywności fizycznej.

6. Szczypiorek

Ilość: Dwie łyżki (posiekany)

Szczypiorek to bogate źródło cennej witaminy C i B1, które mają duży wpływ na przekształcanie węglowodanów w paliwo dla naszego organizmu. Kolejną jego zaletą jest duża ilość błonnika pokarmowego oraz wapnia, te zaś są sprzymierzeńcami w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

7. Jajko na twardo

Ilość: Jedno

Przeciętnej wielkości jajo ma jedynie 80 kcal co przy 7-8g protein jest praktycznie niczym.

8. Mieszanka nasion

Ilość: Garść słonecznika i dyni

Oprócz tego, że są źródłem cennych, a zarazem niezbędnych minerałów to doskonale wpływają na zwiększenie ilości białka w przygotowanym przez nas posiłku.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *