SZUKAJ
Moda i Uroda
0

Siła Jogi – zestaw ćwiczeń dla każdego

Siła Jogi jest ogromna, a mianowicie angażuje ona mięśnie, o których istnieniu mogłaś nawet nie wiedzieć. Utrzymanie ich nie należy do najprostszych, jednak efekty są warte tego wysiłku…

Siła Jogi – zestaw ćwiczeń dla każdego

Co prawda Joga wygląda bardzo niepozornie, jednak już jeden trening potrafi dać porządny wycisk. Ćwicząc w domu możemy zbudować mięśnie, rozciągnąć ciało, a przede wszystkim osiągnąć zgrabną sylwetkę. Zobacz jak wygląda sesja jogi.

 

Siła Jogi jest ogromna, a mianowicie angażuje ona mięśnie, o których istnieniu mogłaś nawet nie wiedzieć. Utrzymanie ich nie należy do najprostszych, jednak efekty są warte tego wysiłku – siła i poprawa świadomości ciała.

 

Postaraj się wytrzymać w każdej pozycji przez 5 głębokich wdechów i wydechów. Całą sekwencję powtórz, zmieniając stronę. Lepiej mieć pod ręką ręcznik, gdyż te niepozorne dają wycisk porównywalny z dźwiganiem sztangi.

 

Jak ćwiczyć by mieć pewność, że robimy to dobrze?

 

Pierwsze kroki najbezpieczniej stawiać pod okiem nauczyciela, najlepiej w szkole jogi. Kiedy już opanujesz pozycje, możesz je doskonalić w domu. Twoje ciało mówi Ci wiele, powinnaś odczuwać pracę podczas wykonywania danej pozycji, ale nie ból.

 

1. Deska

 

Ciężar ciała oprzyj na dłoniach i kolanach, następnie zwiń palce u stóp pod siebie i wyprostuj nogi tak, aby Twoje ciało znajdowało się w linii prostej. Ściągnij łopatki, wyciągnij się do przodu przez środek głowy oraz do tyłu przez pięty. Wytrzymaj 60 sekund w takiej pozycji.

 

Rada: Jeżeli czujesz, że potrzebujesz odpocząć, przejdź do pozycji psa z głową do dołu.

 

Deska jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń izometrycznych, które zmuszają całe Twoje ciało do ogromnego wysiłku. To świetny sposób, aby zwiększyć siłę oraz wytrzymałość mięśni.

 

2. Głowa w dół

 

Przyjmij pozycję klęczącą zwracając uwagę na rozstawienie nóg, a mianowicie by kolana znajdowały się na szerokości bioder. Podwiń palce stóp, a następnie z wydechem unieś biodra, pochylając przy tym głowę. Postaraj się przyciągnąć ramiona w kierunku kolan, a następnie się rozluźnij. Nasadą dłoni naciskaj jak najmocniej w podłogę. Pośladki skieruj ku górze, natomiast pięty w dół – w ten sposób siła Jogi zadziała prawidłowo.

 

3. Noga w górze

 

Z poprzedniej pozycji startowej unieś prawą nogę za siebie. Stopę zegnij w swoim kierunku. Uważaj by nie skręcać bioder, ani nie zginać nogi.

 

4. Noga do siebie

 

Siła Jogi

 

Weź głęboki wdech i z pozycji ‘’noga w górze’’ wejdź na palce lewej stopy. Prawe kolano przyciągnij do samego czoła. Biodra trzymaj wysoko w górze. Wykonując wydech wróć do poprzedniej pozycji. Powtórzenie wykonaj 4 razy.

 

5.Wypad niski

 

Stań w pozycji wyprostowanej, stopy stawiając na szerokości bioder. Pochyl się tak mocno(zginając w biodrach), aż dotkniesz podłogi z obu stron prawej stopy.  Lewą stopę odstaw daleko za siebie, uginając przy tym kolano(pozycja niskiego wypadu). Wyciągnij lewą nogę w tył, biodra trzymając jak najniżej.

 

6. Wypad wysoki

 

Zaczynając z pozycji wcześniejszej, unieś biodra tak wysoko, by prawe udo było równoległe do ziemi. Wyprostuj ręce nad głową, trzymając łokcie tuż przy uszach. Rozluźnij ramiona. Część ciężaru przenieś na lewą nogę i wyciągnij piętę w dół.

 

7. Wysoki wypad ze skrętem

 

Aby siła Jogi miała jeszcze większe działanie wyciągnij lewą rękę przed siebie, natomiast prawą w tył i skieruj tułów w jej kierunku. Postaraj się rozluźnić ramiona i spójrz w kierunku lewej ręki.

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena