SZUKAJ
Kulinaria
0

Smoothie z jarmużu i siemienia lnianego

Zielone i nieco twardawe liście, które doceniane były już w starożytności, niedawno wróciły do łask. Jarmuż to wysoko-odżywcza roślina, która zawiera mnóstwo białka…

Smoothie z jarmużu i siemienia lnianego

Zielone i nieco twardawe liście, które doceniane były już w starożytności, niedawno wróciły do łask. Jarmuż to wysoko-odżywcza roślina, która zawiera mnóstwo białka, błonnika i witamin – przede wszystkim obfituje w witaminy C, K, ale też wapń i potas. Silnym przeciwutleniaczem, który również znajduje się w jarmużu, jest sulforafan neutralizujący wolne rodnik. Jarmuż świetnie sprawdza się w wypijanych rano w zielonych smoothies. Spożywając go, chronimy organizm przed substancjami rakotwórczymi i oczyszczamy organizm, ponieważ substancje znajdujące się w tej roślinie wiążą części związków toksycznych i pomagają je usunąć w organizmu.

 

Przepis na smoothie z jarmużu i siemienia  lnianego

 

Składniki:
Duża garść liści jarmużu
Sok z połowy cytryny
Pół pęczka natki pietruszki
Pół jabłka
Średni banan
1 łyżeczka siemienia lnianego
Ok. 200 mln wody mineralnej lub kokosowej
Miód do smaku

 

Przygotowanie: Wszystkie składniki dokładnie zmiksuj blenderem, dodając tyle wody, by uzyskać pożądaną konsystencję. Wypij od razu po przygotowaniu. Smacznego! 🙂

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *