SZUKAJ
Kulinaria
0

Śniadanie – poranna inwestycja w dobry dzień

Wstajesz z łóżka i zastanawiasz się co zjeść ? Zobacz, jak powinno wyglądać idealne śniadanie. Powiedzenie, że co kraj, to obyczaj jest również trafione przypadku zwyczajów śniadaniowych…

Śniadanie – poranna inwestycja w dobry dzień

Wstajesz z łóżka i zastanawiasz się co zjeść ? Zobacz, jak powinno wyglądać idealne śniadanie. Powiedzenie, że co kraj, to obyczaj jest również trafione w przypadku  zwyczajów śniadaniowych. W Polsce jeszcze kilka lat temu na śniadaniowym stole obowiązkowo pojawiała się ciepła zupa mleczna – teraz serwowana gównie w stołówkach przedszkolnych i szpitalnych.

M

usli zamiast zupy mlecznej

Dziś wzorem zachodnim jadamy musli, płatki, suszone owoce, jogurty, grzanki i pijemy soki owocowe. Przeciętny Kowalski jada też kanapki z wędliną, żółte sery, twarożki, dżemy, miód. W wersji na ciepło podaje się kiełbaski, parówki, omlety, jaka na miękko oraz jajecznicę. W zależności od preferencji pija się kawę zbożową, kakao, lub czarną herbatę z cytryną. Zgodnie z zaleceniami dietetyków śniadanie powinno stanowić około 25 procent energii z całodziennej diety, czyli w przypadku kobiet, dla której wartość energetyczna diety wynosi około 2000 kcal, śniadanie powinno dostarczać aż 500 kcal. W zdrowym zestawie śniadaniowym zawsze powinien znaleźć się produkt białkowy, węglowodany, tłuszczowy, oraz zawierający witaminy i składniki mineralne . Jedno jest pewne – od tego, jakie śniadanie zjesz, zleży twoje samopoczucie w ciągu dnia. Śniadanie to pewnego rodzaju inwestycja.

Z

drowy poranek, zdrowy dzień

Gdy dobrze rozpoczniesz dzień i zjesz prawidłowo zbilansowany posiłek, z pewnością nie zabraknie Ci sił do pracy. Jeśli nie masz pomysłu na pierwszy posiłek, zerknij na proponowane przez nas zdrowe zestawy śniadaniowe – na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Ś

niadanie dla aktywnej

Musli wielozbożowe z ziarnami, rodzynkami i bananem
Składniki: 1,5 mleka, 2 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki płatków żytnich, 2 łyżki płatków jęczmiennych, łyżeczka rodzynek, łyżka pestek dyni, łyżeczka siemienia lnianego, banan szczypta cynamonu.

Przygotowanie:
Płatki, ziarna i rodzynki wsypać do miseczki i wymieszać. Banana obrać i pokroić plasterki. Musli zalać gorącym lub chłodnym mlekiem i doprawić do smaku cynamonem.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *