SZUKAJ

 

Kulinaria
0

Sok, który pozwoli zachować Ci młodość i smukłą sylwetkę

Zmiksowane brokuły, świeże pomidory i sok z cebuli to koktajl pełen witamin i minerałów, który pozwoli zachować Ci młodość i smukłą sylwetkę. Podstawowym składnikiem tego wyjątkowego soku są pomidory…

Sok, który pozwoli zachować Ci  młodość i smukłą sylwetkę

Zmiksowane brokuły, świeże pomidory i sok z cebuli to koktajl pełen witamin i minerałów, który pozwoli zachować Ci młodość i smukłą sylwetkę. Podstawowym składnikiem tego wyjątkowego soku są pomidory. Te niezwykle wartościowe warzywa stanowią prawdziwą skarbnicę beta – karotenu, czyli roślinnego barwnika. Nie tylko determinuje on ich kolor, ale jest także substancją o silnych właściwościach przeciwutleniających.

Zabezpiecza organizm przed niszczycielskim działaniem wolnych rodników tlenowych, dzięki czemu procesy starzenia się zostają spowolnione, a nawet powstrzymane. W naszych organizmach beta – karoten zostaje przekształcony w witaminę A, która jest antyoksydantem, a dodatkowo odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie i odnowę błon śluzowych i nabłonków wyścielających narządy wewnętrzne. Zapobiega kurzej ślepocie, chorobom rogówki i rozwarstwianiu struktur aparatu widzenia. Dzięki witaminie A skóra nie łuszczy się, jest odpowiednio nawilżona i elastyczna, nabiera zdrowego, rumianego koloru. Staje się też bardziej odporna na oparzenia i uszkodzenia wywołane promieniami słonecznymi, ładnie i równomiernie się opala. Pomidory są również zasobne w witaminy z gruby B oraz witaminę C – kolejny przeciwutleniacz, który dodatkowo ma zdolność regeneracji i odnawiania sił pozostałych przeciwutleniaczy. Pomidory to również skarbnica potasu – składnika mineralnego, który reguluje ciśnienie krwi oraz normalizuje gospodarkę wodno – elektrolitową organizmu. Jako silny antagonista sodu, przeciwdziała gromadzeniu płynów w przestrzeniach międzykomórkowych, dzięki czemu przeciwdziała powstawaniu obrzęków naczyń. Ponadto pomidory działają zasadotwórczo i antytoksycznie. Zawarte w nich związki hamują powstawanie rakotwórczych nitrozamin, co zwalania procesy starzenia się i zmniejszenia ryzyko powstania nowotworów.

Z

ielone różyczki

Brokuł jest warzywem bardzo bogatym w prowitaminę A i witaminy z grupy B które wzmacniają nasz system nerwowy. Dodane do soku zielone różki będą też źródłem witamin C i K. Ta ostatnia jest niezbędna w procesie krwiotwórczym i gwarantuje prawidłowe krzepnięcie krwi. W brokułach obecny jest także kwas nikotynowy, antenowy, a także olejki eteryczne zasobne w wapń, potas, fosfor, żelazo i magnez. Obecnie w brokułach związki czynnie zwiększają zdolność wątroby do neutralizowania potencjalnie toksycznych substancji i  chronią nas przed reumatyzmem. W warzywie znajduje się także substancja chemiczna o nazwie sulforafan, która pobudza enzymy zwalczające komórki nowotworowe. Jest tez naszym sprzymierzeńcem w walce z Helicobacer pylori, która wywołuje wrzody i jest uważana za przyczynę nowotworów żołądka. Świeży brokuł to idealny składnik diety dla osób, które się odchudzają.

A

petyt na cebulę

Dodatek cebuli wzbogaca napój w prowitaminę A, witaminy C i PP oraz zestaw witamin z grupy B. Cebula działa bakteriobójczo i pobudza wydzielanie soków trawiennych. Medycyna ludowa zaleca sok z cebuli na przeziębienie i katar. Warto jednak pamiętać, ze jest to warzywo ciężkostrawne i nie wszyscy mogą je spożywać na surowo. Cebula to także bogate źródło żelaza, fosforu i wapnia oraz związków siarki. Te ostatnie wchodzą w skład olejów eterycznych, które sprawiają, że krojąc to warzywo, płaczemy. Związki siarkowe działają jednak dobroczynnie na skórę, włosy i paznokcie.

Przepis na cebulowo – pomidorowo – brokułowy sok

Składniki :
1 mały brokuł (400 g)
1 średnia cebula (100 g)
4 duże pomidory (500 g)
1 łyżka oregano,
Szczypta soli i pieprzu.

Przygotowanie:
Brokuła umyć i podzielić na różki. Umieścić je w garnku z wrzącą wodą i chwilę gotować. Miękkie różki zmiksować w blenderze. Cebulę obrać i wycisnąć sok. Pomidory umyć sparzyć i obrać ze skórki. Rozdrobnić w blenderze. Sok doprawić solą i pieprzem. Przed spożyciem dodać oregano.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!