SZUKAJ

 

Moda i Uroda
0

Sucha skóra, domowe sposoby na przywrócenie odpowiedniego nawilżenia

Zewnętrzna warstwa skóry działa jak samooliwiąca się maszyna – niestety, niestety czasami produkcja naturalnego olejku okazuje się zbyt mała w stosunku do potrzeb…

Sucha skóra, domowe sposoby na przywrócenie odpowiedniego nawilżenia

Zewnętrzna warstwa skóry działa jak samooliwiąca się maszyna – niestety, niestety czasami produkcja naturalnego olejku okazuje się zbyt mała w stosunku do potrzeb. Problemy pojawiają, kiedy zbyt często bierzemy prysznic, używamy wysuszającego mydła albo mamy w domu wyjątkowo suche powietrze. Co robić, kiedy skóra jest sucha? Zwykle wystarczają odpowiednie kosmetyki nawilżające ( które w gruncie rzeczy wcale nie nawilżają, a jedynie zatrzymują w skórze jej własną wilgoć…). Można także spróbować prostych, domowych metod opisanych poniżej.

W normalnych warunkach gruczoły skórne produkują naturalny olejek, czyli łój, który zatrzymuje wilgoć i zmiękcza skórę. Zimą jednak suche powietrze – tak w domu, jak i na dworze – sprawia czasami, że skóra staje się sucha, podrażniona i szorstka, swędzi i pęka. Najbardziej są na to narażone ręce i twarz – bo te części ciała są niemalże zawsze odkryte. Skóra na rękach i tak jest zwykle bardziej sucha, ponieważ znajduje się w niej mniej gruczołów łojowych.

Z

adbaj o miękką skórę

Metoda stara jak świat – kąpiel w mleku. Kwas mlekowy pomaga usuwać martwe komórki naskórka i zatrzymuje w skórze wilgoć. Nie musisz nalewać pełnej wanny mleka! Wystarczy namoczy gazę w zimnym mleku i przyłożyć ją do suchych fragmentów skóry. Po kilu minutach zdejmij okład i spłucz skórę, ale delikatnie żeby część kwasu mlekowego pozostała.

Jeśli Twoja skóra w niektórych miejscach jest tak sucha, że aż twarda i szorstka w dotyku – spróbuj ją zmiękczyć. Napełnij wannę ciepłą wodą, dodaj do niej dwie 2 szklanki soli gorzkiej (epsomitu), a potem zanurz się w tej kąpieli i „namakaj” przez kilka minut. Kiedy wyjdziesz możesz także nacierać stwardniałe miejsca epsomitem, żeby ułatwić złuszczanie się martwych komórek. Jeśli masz w domu suszone wodorosty do kąpieli – dodaj trochę do wody, aby wzmocnić jej zmiękczające działanie.

Na wysuszoną skórę świetnie działa żel z aloesu. Zawiera on kwasy, które rozpuszczają martwe komórki, dzięki temu skóra szybciej się złuszcza. Najlepszy jest świeży żel: obetnij liść aloesu, przetnij go nożem, a potem wyciskaj żel i smaruj nim skórę.

Z

atrzymaj wilgoć i odżywiaj

Zetrzyj albo zgnieć stare skórki awokado i nałóż papkę na twarz, tak jak nawilżającą maseczkę kosmetyczną. Awokado zawiera olejki o działaniu zmiękczającym, a także witaminę E, która odżywczo działa na skórę. Wypróbuj którąś z niedrogich substancji pomagających skórze zachować wilgoć: może to być lanolina, olej mineralny, wazelina, a nawet zwykła margaryna. Używaj ich oszczędnie, żeby unikać wrażenia tłustej skóry.

Z

mień mydło

Jeśli używasz dezodoryzującego mydła zmień przyzwyczajenia. Takie mydła wysuszają skórę, w chodząc w ich skład perfumy mogą ją drażnić. Staraj się używać, które zawierają kremy nawilżające (najczęściej dodaje się je na końcowym etapie procesu produkcji). Pozostawiają one na skórze ochronną, cienką warstwę kremu. Postaw na delikatne substancje myjące. Łagodne mydła mają ph bardziej zbliżone do naturalnego ph twojej skóry – usuwają brud, nie niszcząc ochronnej powłoki naturalnych olejków. Mydła w płynie są zwykle łagodniejsze dla skóry. Wybierz takie, na którego opakowaniu napisano, że działa nawilżająco. Trzymaj pojemniki mydłem nie tylko w łazience przy wannie, ale także w kuchni w toalecie, żeby zawsze myć ręce.

K

rótka kąpiel

Nigdy nie siedź w wannie lub pod prysznicem dłużej nić kwadrans. Długie „namakanie” powoduje zmywanie z skóry ochronnej warstwy naturalnych olejków. Kąp się w ciepłej wodzie – nie w gorącej. Gorąca woda rozpuszcza olejki, a bez nich skóra szybciej wysycha. Dodawaj do kąpieli płynny zmiękczające. Bardzo oszczędnie używaj mydła – umyj nim jedynie miejsca, które tego wymagają. Najlepiej kąp się lub bierz prysznic przed snem – w nocy skóra ma czas na odtworzenie naturalnej warstwy ochronnej.

Z

achowaj dobrą wilgotność powietrza

Szczególnie zimą staraj się utrzymać w domu odpowiednią wilgotność powietrza. Jeśli masz kominek – ustaw przed nim duże naczynie z wodą. Na kaloryferze zawieś pojemniki z wodą. Kiedy się kąpiesz ( lub tuż po kąpieli ) zostaw otwarte drzwi do łazienki. W sypiali włączaj na noc nawilżać i zamykaj drzwi.

K

osmetyki nawilżające domowej roboty

Wymieszaj łyżeczkę białego wosku pszczelego i 2 łyżki lanoliny w garnku z podwójnym dnem (takim do gotowania na prze). Podgrzewaj, cały czas mieszając, iw trakcie dodaj 3 łyżki oliwy z oliwek, łyżkę świeżego żelu z aloesu i 2 łyżki wody różanej (można ją kupić w aptekach) Poczekaj aż wystygnie.

J

edz i pij, tak aby się nawilżać

Pij co najmniej 8 szklanek wody dziennie. Szklanka soku owocowej herbaty, czy soku też się liczy – ale herbata, kawa, alkohol lub poje gazowane już nie. Te ostanie działają moczopędnie, co sprawia, że wydalasz z organizmu więcej płynów. Co najmniej 2 razy w tygodniu jedz tłuste ryby, takie jak makrela, sardynki, śledzie, czy łosoś. Ich mięso jest bogate w kwasy tłuszczowe omega – 3, odpowiedzialne za prawidłowy stan błon komórkowych skóry. Inne źródła dobroczynnych kwasów t to włoski orzechy, awokado i oleje z siemienia lnianego. Możesz codziennie dodać 2 łyżki oleju lnianego do sosu do sałaty lub porannej owsianki. Jeśli jesz na śniadanie płatki z gorącym mlekiem, dodawaj olej już po nalaniu mleka na talerz, bo zagotowany – rozkłada się i traci korzystne dla zdrowia właściwości.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!