SZUKAJ

 

Kultura
0

United Colors of Benetton z okazji Międzynarodowego Dzinia Kobiet przygotował kampanie, która promuje równość płci

Włoska marka z wieloletnią tradycją United Colors of Benetton, zasłynęła na świecie głównie za sprawą kontrowersyjnych reklam. Zapewne większość z nasz kojarzy szokującą kampanię „Unhate”…

United Colors of Benetton z okazji Międzynarodowego  Dzinia Kobiet przygotował kampanie, która promuje równość płci

Włoska marka z wieloletnią tradycją United Colors of Benetton,  zasłynęła na świecie głównie za sprawą kontrowersyjnych reklam. Zapewne większość  z nasz kojarzy szokującą kampanię „Unhate”, która powstała  w listopadzie przy współpracy z fundacją „The Unhate Fundation”. Jej celem przewodnim było szerzenie tolerancji, cykl montaży fotograficznych został zainspirowany słynnym zdjęciem pocałunku sekretarza Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego Leonida Breżniewa z przywódcą NRD, Erichem Honeckerem. W ramach kampanii mogliśmy zobaczyć fotografie przedstawiające m.in. całującą się premier Niemiec z prezydentem Francji albo przywódcę Korei Północnej w namiętnym pocałunku z prezydentem Korei Południowej. Marka na swoim koncie ma  jeszcze inne kontrowersyjne kampanie. Sięgając do poprzednich lat, gdy dyrektorem kreatywnym firmy był Oliviero Toscani nie można pominąć tych, które miały oswajać społeczeństwo z chorobą AIDS, czy zachęcać do walki z rasizmem.

 

 

Fot: Materiał prasowy

 

Marka Benetton w 2015 roku postanowiła nieco zmienić strategię i odeszła od szokujących kampanii reklamowych. Jej władze stwierdziły, że lepsze dla rozwoju firmy będzie kojarzenie jej wizerunku z bardzo dobrymi jakościowo dzianinami we wszystkich kolorach tęczy. Jednak marka w tym roku z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przygotowała coś specjalnego. Nowa kampania ma zachęcić kobiety z całego świata do zjednoczenia się  i walczenia o równość płci. Jej przewodnie hasło reklamowe to „United by Half”. Kampania miała swoją premierę w Walentynki w Indiach. Wideo na YouTub ma już przeszło 7 milionów odsłon, a to wszystko w mniej niż miesiąc. Odbiór filmu był bardzo pozytywny. To przekonało markę, by wypuścić ową kampanie w świat. Właśnie dziś, specjalnie z okazji  Dzień Kobiet, by móc promować równość nie tylko wśród mniejszości społecznych.

 

„Kampania United by Half została stworzona na potrzeby rynku indyjskiego, dlatego koncentruje się głównie na tamtejszych problemach społecznych. Jednak poruszane w niej tematy dotyczą każdego z nas, bez wględu na narodowość czy wyznawaną religię. W tym roku chcemy skupić się na kobietach i wesprzeć je za pośrednictwem programu Benetton Women. Dlaczego? Bo według nas kobiety za długo odmawiały sobie swojej „drugiej połowy”. Chcemy im pomóc ją odkryć.” – możemy przeczytać w oświadczeniu marki.

 

„United by Half”  niesie w świat informację, że my kobiety, nie jesteśmy ani lepszymi, ani gorszymi połówkami mężczyzn. I przede wszystkim nie słabszymi!  Ważne jest,  by mieć swoją „połówkę” – na którą składa się własna przestrzeń, poglądy, sposób myślenia, decyzyjność, nieograniczona możliwość rozwoju. Marka, chce byśmy przestali ciągle porównywać do siebie obie płcie, i wywyższali jedną nad drugą. Zarówno my jak i mężczyźni zasługują na równe traktowanie  w  kwestii kariery zawodowej, edukacji bądź rodziny.   Kampania  ma nas również zachęcić do opublikowania  na swoich profilach społecznościowych „#halfie” z hashtagiem #UnitedByHalf.  Możecie to zrobić poprzez zalogowanie się na stronie marki. Walczmy o swoją „połówkę” nie tylko dziś – zróbmy ten pierwszy  krok…krok   w kierunku równości.

 

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena