SZUKAJ
Kulinaria
0

Zmień sposób jedzenia dań na wynos. Zatrzymaj smak, ale zrezygnuj z kalorii i tłuszczu

Coraz częściej jadamy poza domem bądź zamawiamy gotowe dania. Kiedy sam przygotowujesz posiłki dokładnie wiesz, co wchodzi w ich skład, możesz wybrać ilość i rodzaj tłuszczu…

Co jakiś czas każdemu zdarza się jadać poza domem bądź zamówić gotowe danie. Kiedy sama przygotowujesz posiłki dokładnie wiesz, co wchodzi w ich skład, możesz wybrać ilość i rodzaj tłuszczu, sama decydujesz jak dużo dodasz soli i jak dużą porcję nałożysz na talerz. Kiedy jesz poza domem przestajesz panować nad sytuacją. W potrawach w restauracji może kryć się wiele tłuszczu i soli, posiłki z barów szybkiej obsługi często zawierają niezdrowe tłuszcze trans, a oferty promujące dwa posiłki w cenie jednego sprawiają, że zamawiasz potrawy których normalnie nie zdecydowałabyś się zjeść. Nie chcemy jednać namawiać cię, abyś ogłosiła bojkot wszystkich restauracji ani żebyś z menu wybierała najzdrowsze i najnudniejsze potrawy. Oto kilka sztuczek, dzięki którym z czystym sumieniem będziesz mogła cieszyć się i delektować daniami na wynos.

Zobacz równie: Elektryczny widelec, który całkowicie zastępuje smak soli

Restauracje hinduskie

Dania bez sosu zwykle nie zawierają zbyt wiele tłuszczu. Dobrym wyborem jest curry, bazujące na warzywach lub owocach morza. Unikaj dań zawierających kremowe sosy oraz smażonych w głębokim tłuszczu. Zamawiaj pełnoziarnisty chlebek chapali i gotowany ryż bez dodatków.

Pizzerie

Zamawiaj pizzę ze zdrowymi dodatkami (owoce morza, pomidory i inne warzywa), unikaj salami i kiełbasy. Staraj się wybierać pizzę na cienkim, chrupiącym cieście, ale do posiłku poproś o sałatę z dietetycznym sosem.

dań na wynos

Kuchnia chińska

Unikaj dań smażonych w głębokim tłuszczu (np. sajgonki, krewetki w ciście). Dania słodko – kwaśne mogą zawierać aż 8 łyżeczek cukru. Potrawy będą znacznie zdrowsze z gotowanym ryżem lub makaronem ryżowym, a nie smażonym ryżem z jajkiem.

Kuchnia tajska

Unikaj potraw z dodatkiem mleka kokosowego, pełnego tłuszczów nasyconych. Zupy, a także sałaty z wołowiną lub kurczakiem są wskazane na początek posiłku. Tajskie ciasta rybne mają niewiele tłuszczu, a dania z makaronem ryżowym z dodatkiem kurczaka, wieprzowiny lub ryby są tak samo dobre, jak sałaty i dania warzywne.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *