SZUKAJ
biznes
0

Żywność ekologiczna w Biedronce ?

Biedronka rozważa poszerzenie asortymentu o żywność ekologiczną. Branża spożywcza już zaciera ręce, bo jeśli te plany się potwierdzą Biedronka może stać się motorem napędowym ekorynku. To kolejny obszar, na którym Jeronimo Martins może wpływać na polską gospodarkę.

Żywność ekologiczna w Biedronce ?

Biedronka rozważa poszerzenie asortymentu o żywność ekologiczną. Branża spożywcza już zaciera ręce, bo jeśli te plany się potwierdzą, Biedronka może stać się motorem napędowym ekorynku. To kolejny obszar, na którym Jeronimo Martins może wpływać na polską gospodarkę.

„Puls Biznesu” wykazuje, że poszerzenie przez Biedronkę asortymentu o ekojedzenie mogłoby by zadziałać bardzo podobnie, jak w przypadku portugalskich win. Wówczas znacznie zwiększyła się ich popularność. Mimo, że od kwietnia 2013 do maja 2014 rynek win urósł minimalnie, to portugalskie wina zwiększyły swój udział w branży o 49,9 %. A taki wyniki zawdzięczają nikomu innemu jak właśnie Biedronce.

Biuro prasowe Jeronimo Martins, właściciela Biedronki informuje,że obecnie sprawdzany jest poleciał produktów bio. Firma na początek wprowadza produkt w ramach testów, a w razie pozytywnych wyników rozważa jego wprowadzenie do stałej oferty sklepu. Podkreśla również to, że dotychczas wprowadzone czasowo produkty bio „spotkały się z uznaniem klientów”. To z jakim entuzjazmem branża przyjmuje te plotki, może świadczyć tylko o tym jak silnie Biedronka działa na polską gospodarkę. I nie ma się co dziwić, ponieważ z danych wynika, że jest to gigantyczny pracodawca. Firma daje zatrudnienie ok. 40 tysiącom osób. Stawia to ją na 5 miejscu największych producentów w Polsce i na pierwszym wśród pracodawców branży handlowej. W ogólnym rankingu wyprzedzają ją tylko PKP, PGE, Kompania Węglowa i Poczta Polska, przy czym tylko KW i PP zatrudniają znacznie więcej osób (powyżej 60 tys.).

9 na 10 produktów spożywczych w Biedronce pochodzi z Polski. W działach z wędlinami, mięsem, czy pieczywem polscy producenci stanowią praktycznie 100 proc. dostawców tych produktów. Nawet jeśli trafiają one na pułki sklepowe pod marką Biedronki, to zawsze zaznaczone jest to kto wyprodukowała daną żywność. Stałych współpracowników Biedronka ujmuje również w kampaniach reklamowych. Dla wielu małych firm zamówienia od Biedronki mogą decydować o być albo nie być. Dlatego nie ma się co dziwić, że informacja o możliwości prowadzenie szerszego asortymentu z ekoproduktami to sygnał, ze rynek jest perspektywiczny i warto w taką produkcję inwestować. Eksperci z branży dodają jeszcze, że ekożywność w Biedronce mogłaby być dużo tańsza, między innymi dzięki świetnie zorganizowanej logistyce sieci.Z drugiej strony, obecność produktów bio w dyskoncie nie wpłynęłaby negatywnie na rynek sklepów specjalistycznych – ich oferta jest tam bowiem dużo bogatsza.
Wszystko wskazuje na to, że czy tego chcemy, czy nie Biedronka stała się istotnym elementem polskiego biznesu i gospodarki. A jej znaczenie, w przyszłości może jeszcze wzrosnąć. Już same plotki o jej ekspansji i nowych inwestycjach, jak chociażby w ekojedzenie, napawają radością całe rynki poszczególnych branż.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *