SZUKAJ
Motoryzacja
0

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Toyota GT86 wiele zawdzięcza swoim poprzednikom, przez 50 lat kształtującym historię japońskiej marki w motorsporcie. Bez Supry, Celiki, 2000GT współczesna sportowa Toyota nie byłaby tym samym samochodem…

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Toyota GT86 wiele zawdzięcza swoim poprzednikom, przez 50 lat kształtującym historię japońskiej marki w motorsporcie. Bez Supry, Celiki, 2000GT współczesna sportowa Toyota nie byłaby tym samym samochodem. Aby oddać honory zwycięskim autom rajdowym i wyścigowym z przeszłości, powstała kolekcja sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do 6 legendarnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Fot: Materiały prasowe

Toyota Celica pierwszej generacji zapisała się w historii Toyoty w motorsporcie wielkimi literami. Od tego modelu rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). A to wszystko dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV 135 KM.

W 1972 roku szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Fot: Materiały prasowe

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 roku przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe. Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo.

Fot: Materiały prasowe

Fot: Materiały prasowe

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *