SZUKAJ
Kulinaria
0

Dieta przyszłej mamy – co jeść w ciąży

Dieta przyszłej mamy powinna być szczególnie bogata w produkty, dzięki którym Ty będziesz w doskonałej formie, a malutki człowiek będzie mógł zdrowo się rozwijać.

Dieta przyszłej mamy powinna być przede wszystkim zdrowa, ale może być przy tym również bardzo smaczna. Poniżej przedstawiamy 9 produktów, którymi spokojnie możesz zajadać się, będąc w ciąży. Dzidziuś będzie Ci za to wdzięczny 😊 

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej mamy powinna być szczególnie bogata w produkty, dzięki którym Ty będziesz w doskonałej formie, a malutki człowiek będzie mógł zdrowo się rozwijać. Pamiętajmy, że o dietę należy dbać nie tylko w ciągu tych 40 tygodni, ale zdrowe odżywianie powinno stać się dla nas czymś naturalnym.

1. Nawodnienie – woda mineralna

Każdy z nas powinien dbać o prawidłowe nawodnienie organizmu, dzienne zapotrzebowanie na wodę wynosi 2l, natomiast w czasie ciąży wzrasta ono do 2300 ml. Warto zwrócić uwagę na to, co pijemy, wybierając wodę mineralną nasz organizm dostaje dodatkową porcję wapnia, magnezu, a także wodorowęglanów.

2. Banany

Dobrze, aby dieta przyszłej mamy była bogata w składniki wykazujące działanie przeciwskurczowe. Banany w połączeniu z orzechami i wodą zmineralizowaną (wapniowo-magnezową) daje nam idealny, a przede wszystkim naturalny pakiet przeciwskurczowy.

3. Produkty pełnoziarniste

Błonnik zawarty w produktach pełnoziarnistych działa na nasz układ trawienny niczym miotełka. Wspomaga perystaltykę jelit, dzięki czemu zaparcia i hemoroidy nam niestraszne. Jednak należy pamiętać, że jego pełne właściwości zostaną aktywizowane dopiero po wypiciu większej ilości wody.

4. Migdały

Idealne źródło magnezu i potasu w jednym. Wystarczy zjeść dwie garści, aby przyswoić 269 mg i 778 mg tych pierwiastków, dzięki czemu odczujemy kojący wpływ na łapiące skurcze łydek oraz stóp.

5. Buraki

W ciąży stężenie czerwonych krwinek w osoczu krwi maleje z tygodnia na tydzień, buraki dzięki zawartości żelaza wspomagają proces ich tworzenia. Dodatkowo żelazo obniż ciśnienie krwi, a to obniża ryzyko wystąpienie groźnego stanu przedrzucawkowego.  

6. Żurawina

Hamuje wzrost wielu bakterii, które odpowiadają za zakażenie dróg moczowych. Jest również pomocna przy wszelkich infekcjach wywołanych drożdżakami z rodzaju Candida.

7. Brokuły

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zaledwie szklanka brokułów zawiera 220% zapotrzebowania na witaminę C. Dzięki czemu nie tylko zapobiegają, ale i walczą z przeziębieniem.

8. Jaja

W swoim składzie jaja zwierają cholinę, która jest odpowiedzialna za wspomaganie rozwoju mózgu płodu, a także zapobiega powstawaniu cewy nerwowej dziecka. Można śmiało powiedzieć, że dieta przyszłej mamy bogata w jaja zaspokoi wszelkie potrzeby rozwijającego się organizmu.

Sprawdź również: Na ile jajek tygodniowo możesz sobie pozwolić

9. Jogurt naturalne

Oprócz tego, że są idealnym źródłem białka oraz wapnia, to dzięki zawartości kwasu mlekowego ograniczają wzrost bakterii gnilnych w jelitach.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *