Dropshipping obecnie jest jeszcze mało popularny wśród polskich klientów. Ci którzy zajmują się sprzedażą różnych produktów w Internecie na co dzień, wiedzą, jak uciążliwe niekiedy była wysyłanie kupionego towaru do klienta…
Działanie sklepów współpracujących z dostawcami właśnie w modelu dropshipping można podzielić na dwa przypadki. W pierwszym z nich sklep powierza dostarczenie towaru do klienta dystrybutorowi lub producentowi. Wówczas kupujący zawiera umowę ze sklepem. Nad realizacją zamówienia czuwa natomiast dropshipper, który dba o wysłanie towaru. W tym przypadku pełną odpowiedzialność za dostarczenie do nas zakupionego przedmiotu ponosi sklep, w którym dokonaliśmy zakupu. Drugi przypadek opiera się na pośredniczeniu w zbieraniu zamówień przez sklep, przy czym stroną w umowie sprzedaży jest firma odpowiedzialna za dostawę – dropshipper. W związku z tym jest ona odpowiedzialna za cały proces realizacji zamówienia, począwszy od zakupu po wysyłkę. Firma dropshippingowa jest najczęściej hurtownią, która posiada towar na stanie. I gwarantuje nam odpowiednią obsługę zwrotów i reklamacji. W Polsce nawet duże sklepy internetowe korzystają z takiego rozwiązana przy danej grupie posiadanego asortymentu. Pewnie zastanawiacie się, kto zyskuje na takim modelu sprzedaży? Otóż wszyscy. Klient może liczyć na atrakcyjną cenę towaru. Sprzedawca może rozszerzyć swój asortyment bez ponoszenia dodatkowych kosztów magazynowania i konieczności inwestycji w towar. Dropshipper natomiast zwiększa swoją sprzedaż i nie musi ponosić kosztów związanych ze zdobywaniem nowych klientów.
Z dropshippingiem możemy spotkać się już nie tylko w e – sklepach, ale i na aukcjach internetowych, gdzie sprzedawca nie dysponuje towarem, a jedynie współpracuje z dostawcą. Zdarza się tak, że klient kupując towar na aukcji otrzymuje go bezpośrednio od dropshippera. Jeśli jest nim firma pochodząca np. z Chin nasza przesyłka może być zatrzymana przez Urząd Celny, a klient jako jej odbiorca będzie wezwany do opłacenia cła. Jeśli coś takiego się wydarzy, a umowa została zawarta ze sprzedawcą w Polsce, to właśnie on powinien ponieść wszelkie opłaty związane z zatrzymaniem przesyłki. W takim wypadku również on odpowiada za ewentualną reklamację towaru. Klient ma również prawo do odstąpienia od zawartej umowy.
Więcej o tym modelu logistycznym pod niniejszym adresem. Kliknij tutaj!
Copyright 2014 Dzielnica Stylu | All Rights Reserved |
Dodano 0 komentarzy
Zostaw komentarz
Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!