SZUKAJ
Zdrowie
0

Jesienna chandra. Dlaczego zaczynasz robić się ponura?

Jesienna chandra dała Ci się we znaki? Nie jesteś sam! Ponad połowa Polaków cierpi z powodu tzw. ”jesiennej chandry”. Krótkie i deszczowe dni powodują u Ciebie apatię, rozdrażnienie, brak wiary w siebie, a przede wszystkim zmęczenie…

Jesienna chandra daje Ci się we znaki? Nie jesteś sama! Ponad połowa Polaków cierpi z powodu tzw. ”jesiennej chandry”. Coraz krótsze i deszczowe dni powodują u Ciebie apatię, rozdrażnienie, brak wiary w siebie, a przede wszystkim zmęczenie przez co najchętniej nie wychodziłabyś z łóżka? Nasze gorsze samopoczucie spowodowane jest przede wszystkim brakiem promieni słonecznych. Produkcja serotoniny, która jest uważana za hormon szczęścia ulega spadkowi natomiast produkcja melatoniny, która jest uważana za hormon snu jest podwyższona co powoduje, że czujesz się podle.

jesienna chandra

Światło, światło i jeszcze raz światło

Zadbaj o to żeby w Twoim otoczeniu nie zabrakło światła. Zapal światło i nie oszczędzaj energii! Tu chodzi o Twoje samopoczucie. Jasno nie koniecznie oznacza drogo. Nie chodzi o to, abyśmy każdą godzinę w ciągu dnia rozświetlali silnym światłem przypominającym uderzenie promieni słonecznych, ale stopniowo je zmniejszali. Z samego rana jedząc śniadanie spokojnie możesz mocno rozświetlić swój szary pokój sztucznym światłem, pamiętaj o tym, że światło Cię włącza. Kolację dobrze jest spożywać w lekkim półmroku tak, aby przygotować się do snu.

Przepis na lepsze samopoczucie

Najpopularniejszym i najczęściej stosowanym sposobem na zapobieganie jesiennej chandrze są oczywiście słodycze, zwłaszcza te z dużą ilością czekolady. Czekolada podnosi poziom endorfin co sprawia, że czujemy się świetnie. Niestety jest to tylko chwilowy zastrzyk energii po którym następuje jego spadek i jeszcze bardziej odczuwamy zmęczenie w ten sposób tworzy się błędne koło. Na nasz nastrój ogromny wpływ ma odpowiednio zbilansowana dieta, przestrzegając jej możesz osiągnąć doskonałe samopoczucie. Węglowodany to podstawa, są one ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Nie bój się warzyw i produktów pełnoziarnistych. Dzięki nim twoja energia będzie uwalniana stopniowo. Nie zapomnij o magnezie, witaminie C oraz o codziennej dawce tranu. U osób z wysokim poziomem kwasów tłuszczowych zaobserwowano mniejszą podatność na depresję. Zamiast słodyczy zjadaj ryby, która jest naturalnym lekiem antydepresyjnym. Do tego wszystkiego odpowiednia ilość nawodnienia oraz porcja ruchu i jesienna chandra nie ma z Tobą szans.

jesienna chandra

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *