SZUKAJ
Zdrowie
0

Kiwi – jeden owoc wystarczy, by uzupełnić dziennie zapotrzebowanie organizmu na witaminę C

Pokryty meszkiem owoc kiwi, mający kształt jaja, pochodzi z Chin. Znany był pod nazwą chińskiego agrestu. Dopiero na początku naszego wieku spopularyzowali go hodowcy z…

Kiwi – jeden owoc wystarczy, by uzupełnić dziennie zapotrzebowanie organizmu na witaminę C

Pokryty meszkiem owoc kiwi, mający kształt jaja, pochodzi z Chin. Znany był pod nazwą chińskiego agrestu. Dopiero na początku naszego wieku spopularyzowali go hodowcy z Nowej Zelandii i nazwali tak  jak ptaka kiwi – narodowy symbol teg0 terytorium.

 

Jasnozielony miąższ kiwi jest doskonałym źródłem witaminy C. Pojedynczy owoc dostarcza więcej witaminy niż dziennie zapotrzebowanie dorosłej osoby, co jest bardzo ważne przy gojeniu się ran i utrzymaniu zdrowego systemu immunologicznego.  W owocach kiwi jest również dużo potasu, który równoważy wysoką zawartość sodu w typowej diecie cywilizacji zachodniej, umożliwiając utrzymywanie prawidłowego poziomu ciśnienia krwi.

 

Owoc kiwi zawiera również  dużo rozpuszczanego błonnika, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi; podczas trawienia tłuszczów rozpuszczalny błonnik może wiązać  cholesterol, ułatwiając tym wydalanie kompleksowego związku z organizmu, zamiast zawracać go ponownie do cyklu przemian metabolicznych.  Zawartość cukru w kiwi wynosi ok.10 procent, a średniej wielkości owoc dostarcza około 29 kcal energii. Jego smak przechodzi od słodyczy do cierpkości. Często używa się do dekoracji deserów, a także jako składnika egzotycznych sałatek.

 

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *