SZUKAJ
Kulinaria
0

Placuszki z cukinii – wrześniowo cukiniowo

Cukinia jest odmianą dyni, ale jest do niej nie podobna. Przypomina raczej przerośniętego ogórka. Cukinia to warzywo ciągle niedoceniane w polskiej kuchni, za to Włosi nie mogą się bez niej obejść…

Placuszki z cukinii – wrześniowo cukiniowo

Cukinia jest odmianą dyni, ale jest do niej nie podobna. Przypomina raczej przerośniętego ogórka. Cukinia to warzywo ciągle niedoceniane w polskiej kuchni, za to Włosi nie mogą się bez niej obejść. Nic dziwnego, gdyż cukinia pochodzi z Włoch – to odmiana botanicznej dyni zwyczajnej. Jej polska nazwa jest fonetycznym zapisem włoskiej nazwy zucchino, czyli mała dynia.

Warto wiedzieć, że cukinia jest jednym z niewielu warzyw, które nie kumulują metali ciężkich – bez obaw mogą ją też jadać małe dzieci i osoby starsze, a także będący na diecie lekkostrawnej i rekonwalescenci po oparciach. Zawarte w cukinii związki zasadowe działają alkalizująco, zapobiegając zakwaszeniu organizmu. Sprzyja mu dieta boga w produkty mięsne i zbożowe. We wrześniu jak najczęściej powinniśmy po nią sięgać, dlatego dziś prezentujemy Wam przepis na placuszki z cukinii. Zdrowe, szybkie do przygotowania oraz przede wszystkim smaczne.

Do ich przygotowania będzie potrzebować:

4 większe cukinie
2 jajka
garść koperku
jogurt naturalny kremowy
2 szklanki mąki
pieprz, sól, bazylia
olej do smażenie

Przygotowanie:
Na początku należy dokładnie umyć cukinie, oraz zetrzeć ja na grubych oczkach. Solimy ja i odkładamy na 15 minut. Po tym czasie w garści pozbywamy się nadmiaru wody i przekładamy ją do innego naczynia w którym będziemy przygotowywać ciasto. Do odsączonej cukinii, dodajemy dwie szklanki mąki, 2 jajka, oraz pół kubeczka jogurtu naturalnego oraz garść koperku. Jeśli ciasto będzie za suche dolewamy resztę jogurtu. Całość doprawimy pieprzem i solą. Placuszki smażymy na małym ogniu. Gdy będę mieć mięć złocisty kolor oznacza się są gotowe. Można je podawać z sosem pomidorowym bądź jogurtowym.

Nasze placuszki z cukinii to danie bogate w liczne składniki mineralne, takie jak fosfor, wapń i magnez. Pierwszy z nich to podstawowy budulec zębów i kości. Uczestniczy także w przekazywaniu bodźców nerwowych. Fosfor to komponent wielu enzymów. Uczestniczy w licznych przemianach energetycznych w ustroju. Z kolei sprawne funkcjonowanie układu nerwowego zależy w dużej mierze od poziomu magnezu w komórkach. Gdy go brakuje spada odporność na stres zaczyna nas dopadać zmęczenie, jesienią może się pojawić depresja. O cukinii powinny pamiętać osoby dbające o linię i odchudzające się, bowiem tak jak już wspominaliśmy we wcześniejszym artykule jest ona niskokalorycznym warzywem.

Życzymy smacznego ! 🙂

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *