SZUKAJ
Zdrowie
0

Ryby a skóra

Ryby są bogatym źródłem białka (jedna porcja zapewnia od około jednej trzeciej do połowy dziennego zapotrzebowania dorosłego człowieka) oraz innych ważnych składników odżywczych…

Ryby a skóra

Ryby są bogatym źródłem białka (jedna porcja zapewnia od około jednej trzeciej do połowy dziennego zapotrzebowania dorosłego człowieka) oraz innych ważnych  składników odżywczych. Ryby o białym mięsie, np. dorsz, łupacz, płastuga, zawierają niewiele tłuszczu, za to sporo witaminy B12. Aby zachować jak najwięcej walorów odżywczych, najlepiej piec je na ruszcie.

Sardynki i makrela to tylko niektóre z tzw. tłustych ryb zawierających wielonienasycone kawasy tłuszczowe omega – 3, witaminy A i D oraz cynk. W sardynkach jest ponadto żelazo. Co ważne ryby nie tracą swych walorów odżywczych nawet wtedy, gdy są zakonserwowane lub uwędzone. Dodatkową zaletą podawania ich w takiej postaci jest to, że ości są miękkie, wiec można je zjeść, dając organizmowi zwiększoną porcje cennego wapnia, fosforu i fluoru.

Niezbędne kwasy tłuszczowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe są potrzebne do budowy wszystkich komórek ciała. Jednak organizm sam ich nie syntetyzuje, zatem trzeba mu je dostarczać w pokarmie. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega – 6 pochodzą głównie z kwasu linolowego, np. z oleju słonecznikowego, kukurydzianego, z kiełków pszenicy. Potrzebne są do wytwarzania między innymi: kolagenu, keratyny, a także substancji pełniących podobne funkcje do hormonów.

Głównym źródłem kwasu omega – 3 jest kwas linolenowy zawarty w tłustych rybach, natomiast olej rzepakowy i sojowy zawierają mieszankę kwasów omega – 3 i omega – 6.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!