Samochody elektryczne w Polsce – chętnie kupujemy takie auta?
Samochody elektryczne w Polsce nie są już czymś niespotykanym, jak wynika z informacji podanej przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA…
Samochody elektryczne w Polsce nie są już czymś niespotykanym, jak wynika z informacji podanej przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w pierwszym półroczu 2018 roku odnotowano 672 rejestracje aut elektrycznych na polskich rynku. To naprawdę duży wzrost, ale jak z wynikiem?
Z danych opublikowanych przez ACEA wynika, że w Polsce w porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowano prawie 80 procentowy wzrost samochodów elektrycznych. 627 to cyfra na którą składają się nie tylko auta w pełni elektryczne, ale również hybrydy plug-in.
Mimo, że samochody elektryczne w Polsce są coraz częściej spotykane, to zajmujemy 15 miejsce wśród państw Unii Europejskiej. Eksperci uważają, że niebawem przegonią nas inne kraje z naszego regionu, które charakteryzują się większą dynamiką sprzedaży niż polski rynek.
W najbliższym czasie moda odchodzenia od silników Diesla na rzecz napędów benzynowych oraz alternatywnych będzie mocno wspierana przez restrykcyjne normy unijne, które obowiązują od 1 września.
Obowiązkiem producentów jest dostosowanie produkcji wybranych modeli pod nowe wymogi, aby otrzymać na nie homologację. W najbliższych miesiącach będziemy mogli odczuć wzrost sen samochodów z napędem spalinowym, natomiast auta z silnikami elektrycznymi wciąż pozostaną wyraźnie drogie. Dlatego wielka rewolucja elektryfikacyjna potrzebuje wsparcia ze strony władz.
Samochody elektryczne w Polsce
Jak już wspominaliśmy w pierwszym półroczu obecnego roku na Polskie drogi wyjechało aż 672 nowych aut o napędzie elektrycznym, jednak tylko 279 są pojazdami w pełni elektrycznymi, pozostałe 393 to hybrydy plug-in. Nie ma co ukrywać, że dynamika wzrostu sprzedaży obu typów aut napawa optymizmem.
Polacy wolą hybrydę
Od stycznia 2018 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 15 807 samochodów z napędem alternatywnym, co daje nam 13 procent wzrostu, a to natomiast stanowi 6 procent całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w pierwszym półroczu bieżącego roku i jest wynikiem, który coraz bardziej zbliża się do średniej unijnej: 6,7 proc.
W Polsce najczęściej sprzedawane są klasyczne hybrydy, których w 2018 kupiliśmy 10 805, aż o 27 procent więcej w zeszłym roku (analogiczny okres). Wielkość sprzedaży postawiła nas na 8 miejscu wśród państw UE.
Statystyki mówią same za siebie, chociaz chyba i tak trzeba sie cieszyc ze jest jakikolwiek postep. Moglo byc przeciez gorzej… Cos sie jednak ruszylo i to w skali kraju nawet nie takie małe cos jak sie popatrzy na sama infrastrukture. Stacji ładowania greenway’a przybywa z dnia na dzien. Mapka wyglada coraz lepiej i smialo mozna ruszac w trase bez wiekszego planowania trasy. To ogromny krok do przodu
Dodano 1 komentarz
Statystyki mówią same za siebie, chociaz chyba i tak trzeba sie cieszyc ze jest jakikolwiek postep. Moglo byc przeciez gorzej… Cos sie jednak ruszylo i to w skali kraju nawet nie takie małe cos jak sie popatrzy na sama infrastrukture. Stacji ładowania greenway’a przybywa z dnia na dzien. Mapka wyglada coraz lepiej i smialo mozna ruszac w trase bez wiekszego planowania trasy. To ogromny krok do przodu
Zostaw komentarz
Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!