SZUKAJ
Zdrowie
0

Sięgaj po dobre tłuszcze

Tłuszcze nasycone i tłuszcze „trans” zwiększają niebezpieczeństwo miażdżycy, a nienasycone zmniejszają je. Obniżając poziom „złego” cholesterolu, czyli LDL. Najlepsze są tłuszcze jednonienasycone.

Sięgaj po dobre tłuszcze

Tłuszcze nasycone i tłuszcze „trans” zwiększają niebezpieczeństwo miażdżycy, a nienasycone zmniejszają je. Obniżając poziom „złego” cholesterolu, czyli LDL. Najlepsze są tłuszcze jednonienasycone. Najobficiej występują one w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, orzechach, nasionach dyni, słonecznika i owocach awokado. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), zawarte w oleju kukurydzianym i krokoszowym, także „obniżają” poziom złego cholesterolu, lecz łatwo ulegają utlenieniu, zwiększając ilość wolnych rodników i dlatego należy używać ich z umiarem. Inne dobre tłuszcze występują w tłustych rybach morskich. Zawierają one kwasy omega-3, które chronią serce i mają pewne działanie przeciwnowotworowe. Nawet niewielka zmiana wartości poszczególnych kwasów w diecie może zmniejszyć ryzyko w przyszłości śmiertelnego zawału serca. Tłuszcze nasycone powinny dostarczać nie więcej niż 8-10 procent wszystkich kalorii, a NNKT 12 procent.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!