SZUKAJ
Kulinaria
0

Soja dla nowicjuszy: 6 sposobów na włączenie soi do jadłospisu

Wiedza na temat zdrowotnych właściwości soi, od dawna propagowana w stanach Zjednoczonych, znalazła uznanie również w Europie. Spożywanie co najmniej 25 g …

Soja dla nowicjuszy: 6 sposobów na włączenie soi do jadłospisu

Wiedza na temat zdrowotnych właściwości soi, od dawna propagowana w stanach Zjednoczonych, znalazła uznanie również w Europie. Spożywanie co najmniej 25 g białka sojowego dziennie, jako elementu diety ubogiej w tłuszcze nasycone, może pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi.

Dyskusje na temat soi wciąż trwają. Niektórzy eksperci doradzają jedzenie 2-4 porcji tygodniowo, jednakże soja nie wpływa dobrze na stan zdrowia kobiet po menopauzie oraz jest niewskazana dla przyjmujących leki przeciwnowotworowe w leczeniu raka piersi oraz dla osób z chorobami tarczycy. Jeśli soja jest dla Ciebie produktem zupełnie nowym, oto sześć sposób na włączenie jej do jadłospisu.

1

Edamame

To japońska nazwa świeżych ziaren soi. Ziarna soi zwykle kupuje się na wagę. Po namoczeniu ugotuj je na parze i jedz bez doprawiania . Możesz je posypać odrobiną soli. Są wyśmienite.

soya-83087_640

2

Zupa Miso

Ta delikatna zupa z soi jest często pierwszym daniem w kuchni japońskiej. Niektóre sklepy sprzedają zupę miso w proszku. Zawartość torebki przesyp do kubka, zalej wrzątkiem, zamieszaj i zupa gotowa.

miso-soup-749368_640

3

Wzbogacone w wapń mleko sojowe

Bogate w białko, wapń oraz izoflawony (związki roślinne o działaniu podobnym do estrogenu) mleko sojowe może z powodzeniem zastąpić mleko krowie jako dodatek do potraw.

4

Orzeszki sojowe

Prażone orzeszki sojowe należą do najbogatszych źródeł sojowych izoflawonów. Można je kupić w sklepach ze zdrową żywnością i w niektórych supermarketach.

5

Hamburgery sojowe

W sklepach znajdziesz sojowe hamburgery, parówki, pasztety oraz inne specjały. Przed zakupem zawsze sprawdź etykietę, aby upewnić się, że produkty te nie zawierają dużych ilości tłuszczu, a zbyt mało izoflawonów.

Soja dla nowicjuszy 6 sposobow na właczenie soi do jadłospisu

6

Granulat sojowy

Taka nazwa dla większości z nas nie brzmi zbyt apetycznie, ale granulat sojowy może stanowić bardzo dobre źródło białka pokarmowego, szczególnie dla wegetarian; zawiera również duże ilości izoflawonów. Jest to odtłuszczona i wysuszona mączką sojowa w postaci granulek. Po uprzednim namoczeniu możesz użyć go do przygotowania chili czy spaghetti po bolońsku, zwłaszcza że przypomina mielone mięso. Granulat można przechowywać w suchym, ciemnym miejscu przez wiele miesięcy.

Podziel się:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

Napisane przez: Marlena

Dodano 0 komentarzy

Zostaw komentarz

Chcesz wyrazić swoją opinię ?
Zostaw odpowiedź!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *